تجمع کاسپینی‌ها در مشهد

جمعی 50 نفره از سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین روز دوشنبه با حضور در شعبه امام رضا(ع) این موسسه در مشهد خواستار دریافت مطالبات‌شان شدند.

این افراد بنرها و کاغذها نوشته‌هایی نیز به همراه خود داشتند که با درخواست نیروی انتظامی جمع‌آوری شد.
یکی از این سپرده‌گذاران به خبرنگار ایرنا گفت: خواستار اجرای ماده 236 و پرداخت همه ضرر و زیانهای سپرده‌گذاران توسط دولت هستیم.

آرام افزود: بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص رسیدگی به نقض و عدم اجرای کامل قوانین ناظر بر فعالیت موسسه اعتباری کاسپین، پرونده در تاریخ 17 مرداد گذشته با رای مثبت نمایندگان به قوه قضاییه ارجاع شد.

وی گفت: سپرده‌های مردم را به سپرده‌های کوچک و بزرگ و غیره تقسیم کرده و نحوه پرداخت هر کدام متفاوت است. البته برخی را نیز مسدود کرده‌اند. این روند برای سپرده‌گذاران مشکلاتی ایجاد کرده و مردم از این نحوه پرداخت و تقسیم بندی حساب‌ها ناراضی هستند.

موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونی‌های اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونی‌های اعتبار «فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدرتوس و پیوند» از سال 1394 شکل گرفته و مشکلات تعاونیهای مورد اشاره با سهامداران‌شان به آن منتقل شده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *