بسیج امکانات برای میزبانی شایسته از زائران پیاده

با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه کارگروه زائران پیاده برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما به عنوان خادمان حریم رضوی باید توجه ویژه به بحث زائران پیاده و دیگر میهمانان حضرت امام رضا(ع) داشته باشیم و تمام امکانات را برای خدمت‌رسانی بهتر بسیج کنیم.

علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه زائران پیاده افزود: رویکرد اصلی این کارگروه گسترش فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی (ع) است و امام رضا(ع) نیز در بزرگداشت این حرکت تاکید داشتند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در بحث خدمت رسانی به زائران تفاوتی بین زائران پیاده و سایرین در خدمت رسانی شایسته، نیست؛ گفت: اما زائران پیاده نیازمند خدمت گسترده تری هستند.

رشیدیان تصریح کرد: می بایست از تجاربی که در سال های گذشته نسبت به گسترش این فرهنگ کسب کرده ایم بهره مند شده و برای رفع نیازهای زائران تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در دهه آخر صفر باید توجه ویژه ای به رویکرد مردمی بودن خدمت رسانی به زائران پیاده داشته باشیم و در این زمینه ظرفیت سازی کنیم تا مردم حضور گسترده تری داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید برای تردد خودرو های ورودی به استان و شهر مشهد و خروجی برنامه ریزی کرد ضمن اینکه مراکز اقامتی نظیر هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مدارس، سالن های و کمپ های اسکان باید آمادگی لازم جهت خدمت رسانی به زائران را داشته باشند و خدماتی در خور ارائه دهند.

رشیدیان گفت: در بحث ساماندهی ایستگاه های بین راهی به نسبت هر سال خدمات بهتری ارائه می شود و امسال با نگاه و تجربه سال های گذشته مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: تمامی فعالیت های فرهنگی باید در حوزه فرهنگ رضوی و با نگاه تقریبی باشد و توجه ویژه ای به تفکر انقلابی شود و نیاز است تا تمامی برنامه ها با محوریت امام رضا(ع) گسترش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام موضوعی است که باید در برنامه های امسال مورد توجه قرار گیرد و از این رو اداره ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات استان برنامه های ویژه ای با این موضوع برای زائران در نظر بگیرند.

رشیدیان تصریح کرد: در کنار خدماتی که برای زائران پیاده امام رضا(ع) در حال انجام است، خراسان رضوی با 67 ایستگاه در خاک عراق برنامه های فرهنگی و خدمات رسانی گسترده ای را با محوریت مردم عراق پیش بینی کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم محوریت مردمی بودن این حرکت زائران پیاده را حفظ کنیم و از ظرفیت های فرهنگی  این حرکت عظیم بهره مند شویم.

سوتیتر/ در کنار خدماتی که برای زائران پیاده امام رضا(ع) در حال انجام است، خراسان رضوی با 67 ایستگاه در خاک عراق برنامه های فرهنگی و خدمات رسانی گسترده ای را با محوریت مردم عراق پیش بینی کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *