استعفای سعد حریری برای فشار مضاعف برای ایجاد آشفتگی در لبنان

جلیل رحیمی جهان آبادی  در خصوص اعلام استعفای سعد حریری در خاک عربستان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در خاوریمانه پروژه ای در حال پیگیری است که بخشی از این پروژه بحث نا امن جلوه دادن کشورهایی مانند لبنان است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعفای سعد حریری برای هجوم بیشتر به حزب الله و ایجاد آشفتگی در لبنان طراحی شده است، بیان کرد: سعد حریری معتقد است جانش از طرف جزب الله در خطر است و احتمالا توطئه‌ای برای ترور وی در حال انجام بوده و این بهانه را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی برای جبهه‌گیری علیه ایران در منطقه رخ می‌دهد، افزود: آمریکا و سعودی بخشی از این طراحی‌ها را پیش می‌برند و سایر کشورهای همفکر با آمریکا و سعودی نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند که سعد حریری از جمله همفکران آمریکا و عربستان است.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اصالت سعودی خاندان حریری، متذکر شد: سعد حریری اصالتا سعودی است که در لبنان سکونت گزیده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز با بیان اینکه اوضاع منطقه به سمت چالش کشیده می‌شود تا بین عرب‌ها و ایران اختلاف ایجاد شود و فشار مضاعفی بر ایران وارد شود، ادامه داد: بخشی از این فشار بر روی مساله موشکی و تحریم‌ها است که این را آمریکایی‌ها اجرا کرده‌اند و باید متنتظر ماند تا بقیه پازل ‍‌ها مشخص شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند روز پیش سازمان سیا اسنادی را منتشر کرد که مدعی بود ایران با رهبر القاعده در تماس بوده است، گفت: همه این تلاش‌ها برای این است که ایران را در مسیر آسیب قرار دهند و ایران به عنوان عامل ناامنی جلوه داده شود و بر پایه این مقدمات به نتیجه‌ای حتی در حد حمله نظامی علیه ایران برسند

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *