استاندار باید به گفتمان دولت پایبند باشد

سید محمد حسینی جهان‌آبادی، فعال سیاسی با اشاره به ویژگی‌های استاندار‌ خراسان رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی استاندار همسو بودن با دولت و اعتقاد به گفتمان اعتدال است.

دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی خراسان رضوی بابیان اینکه استاندار باید فردی مقتدر باشد تا بتواند در مقابل جریان‌های سیاسی تندرو بایستد، افزود: ما در استان و به‌ویژه مشهد جریان‌های سیاسی تندرو بسیاری داریم که دردسرساز هستند. در حوزه اقتصادی نیز استاندار باید اقتصاددان باشد و بتواند سرمایه‌گذاران خارجی را به استان بیاورد و جسارت کافی برای تغییر، مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت احزاب و جریان‌های سیاسی را داشته باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه استاندار جوان‌گرایی و استفاده از پتانسیل نخبگانی جوانان است که حتماً در انتصاباتش باید لحاظ کند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه قطعاً همسویی با دولت پاشنه آشیل و شاه‌کلید توسعه و تحقق اهداف دولت در استان است، تصریح کرد: امروزه شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های استان هستیم و 80 درصد کارخانه‌ها با ظرفیت 30 درصدی کار می‌کنند که فاجعه‌آمیز است.

حسینی جهان‌آبادی بابیان اینکه طرح‌های ستاد تسهیلات و جلسات آن تنها به تعداد انگشت‌شماری از واحدهای صنعتی می‌رسد، خاطرنشان کرد: جریان میزان و پدیده نشان داد که پول در دست مردم هست اما مدیریت می‌خواهد. استاندار باید بتواند واحدهای صنفی که به شکل قارچ گونه ایجادشده‌اند را مدیریت کند. از سوی دیگر وی باید بتواند جلوی واردات کالای چینی را گرفته و به‌جای آن با تقویت واحدهای صنعتی استان، چرخه توزیع را هم اصلاح کند.

دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی خراسان رضوی با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر، ابراز کرد: گردانندگان اصلی حماسه 29 اردیبهشت، اعتدالیون بودند و به همین سبب نیز استاندار باید ابتدا رو به طیف اعتدال‌گرایان داشته باشد.

حسینی جهان‌آبادی تأکید کرد: صرف‌نظر از گرایش سیاسی، قطعاً استاندار باید به گفتمان دولت پایبند باشد و از نیروهای معتقد به این گفتمان استفاده کند.

وی با اشاره به گزینه‌های مطرح برای انتخاب استاندار، گفت: قطعاً اگر بخواهیم استانی آباد داشته باشیم تغییر لازمه‌ی آن است و نظر بنده به‌عنوان فعال سیاسی حامی دولت گزینه‌هایی مانند آقایان سید جواد حسینی، سید محمد پژمان، غلامحسین مظفری، اسماعیل نجار و علی عسگری به‌عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است.

 

 

منبع: مشهد فوری

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *