327 واحد تولیدی در صف «رونق تولید»

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 327 واحد تولیدی در این استان برای استفاده از «تسهیلات رونق تولید» به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

علی رسولیان افزود: ظرف این مدت 948 واحد در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی در سامانه ثبت «بهین یاب» نام کرده و از این تعداد 327 واحد برای بهره گیری از هزار و 820 میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل هدایت شدند.
وی ادامه داد: در چارچوب بازسازی واحدهای صنعتی خراسان رضوی نیز تاکنون 150 واحد با شش هزار و 320 میلیارد ریال نیاز اعتباری در سامانه بهین‌یاب ثبت نام شده‌اند. طی روند بررسی درخواست‌ها تاکنون 16 واحد تایید شده و به سرعت به بانک‌ها ارسال می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین فهرست پروژه‌های مربوط به اعتبارات توسعه اقتصادی در کارگروه اشتغال استان بررسی و تایید شده است. مجموع اعتبارات این حوزه در دو بخش کمک‌های فنی اعتباری و زیربنایی هزار و 335 میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: 50 درصد محصولات استان وابسته به حوزه کشاورزی است و این حوزه اهمیت بالایی دارد.
رسولیان اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد محصولات تولیدی ما در استان وابسته به کشاورزی در بخش‌های مختلف آن است لذا این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نشان می‌دهد در این حوزه می‌توانیم با سایر کشورهای دنیا رقابت کنیم.
وی ادامه داد: برای رقابت نیازمند مولفه‌های مختلفی از جمله افزایش سطح تکنولوژی، افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش صادرات هستیم.
رسولیان خاطرنشان کرد: در حوزه افزایش سطح تکنولوژی باید با کشورهای خارجی ارتباط و تعامل داشته باشیم که خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های قدرتمندی از کشورهای مختلف نظیر آلمان در نمایشگاه حضور دارند و نمایشگاه‌ای فود فرصت خوبی برای ایجاد تعاملات به وجود آورده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی بیان کرد: از طرف دیگر ما در بخش ایجاد ارزش افزوده دچار مشکلاتی هستیم و محصولات کشاورزی اغلب با قیمت پایینی به فروش می‌رسند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل کشاورزان و واحدهای تولیدی نیز هست.
وی با بیان اینکه نمایشگاه یک هم افزایی بین بخش‌های مختلف و همچنین استان‌ها و کشورهای مختلف ایجاد کرده است گفت: سطح کیفی و دانش فنی محصولات و ماشین آلات ما در حوزه صنایع غذایی بسیار رشد کرده و این موضوع با نگاهی اجمالی به نمایشگاه قابل فهم است.
رسولیان همچنین با اشاره به رونمایی از 10 محصول دانش بنیان در حوزه صنایع غذایی همزمان با افتتاح نمایشگاه «آی‌فود» عنوان کرد: بحث توجه به شرکت‌های دانش بنیان یک الزام است و اگر به آن توجه نکنیم از دنیا عقب میمانیم، چرا که امروزه دنیا به این سمت می‌رود. شرایط رقابتی در این حوزه سخت و سرعت حرکت تکنولوژی بسیار بالاست.
وی ادامه داد: یکی از روش‌های تولید محصولات پیشرفته دانش بنیان کردن شرکت‌هاست که ما به این منظور اعتبارات خاصی در نظر گرفتیم و برای حل مشکلات آنها جلسات متعددی برگزار کردیم.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *