25 میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: امسال 25 میلیارد تومان از بودجه کمک‌های فنی و اعتباری استان برای پرداخت یارانه سود تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی استفاده می‌کنیم.

رضا جمشیدی با اشاره به جزییات بودجه نقدینگی استان افزود: یک بخشی از این در قالب بودجه 3 درصد نفت و گاز است. بخشی دیگر بودجه استانی و قسمت دیگر نیز اعتبارات توسعه متوازن یا همان اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه و استفاده‌ متوازن از امکانات کشور است که در قالب ماده 180 قانون بودجه سال 96 شناخته می‌شود. تاکنون از محل ماده 180 تخصیصی به استان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: 45 درصد از بودجه 3 درصد نفت و گاز استان تخصیص داشته که همه آن از محل اسناد خزانه اسلامی بند «ز» قانون بودجه سال 96 است که سررسید آن یک ساله بوده و تا پایان سال جاری نقد می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه بخش دیگر این اعتبارات استانی است که شامل ارتقای شاخص‌های استانی است، گفت: تا این لحظه تنها 20 درصد از این شاخص‌ها تخصیص داشته است. تخصیص این منابع از محل اسناد خزانه اسلامی بند «ه» قانون بودجه 96 است که سررسید آن تا 3 سال است. این 20 درصد تخصیص یافته حدود 100 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در قسمت 45 درصد نفت و گاز و 20 درصد استانی، کمیته تخصیص کشور یک ماه گذشته تصویب کرد که به استان خراسان رضوی 54 میلیارد تومان از محل بند «ز» و بند «ه» قانون بودجه سال 96 به صورت نقدی تخصیص داده شود که بخشی از این رقم تخصیص داده شده و 30 میلیارد تومان نقدینگی از این محل وارد استان شد. 24 میلیارد تومان دیگر نیز تا انتهای شهریور ماه به استان وارد می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: قرار است از این اعتبار در 3 حوزه بهره‌برداری شود. مورد نخست تکمیل چند پروژه مهم و آماده بهره‌برداری است. قسمت دوم مربوط به پرداخت حقوق کارکنانی است که در طرح‌های عمرانی از طرح حقوق می‌گیرند. قسمت مهم‌تر این است که از این پول‌ها برای کمک‌های فنی و اعتباری هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: 25 میلیارد تومان از این 54 میلیارد تومان نیز برای کمک‌های فنی اعتباری است. در واقع با کمک این پول می‌توان تسهیلات پرداخت کرد و یا می‌توان یارانه سود تسهیلات پرداخت که با این رقم قطعا تسهیلات پرداخت نخواهیم کرد چون میزان این رقم زیاد نیست و قرار شده از آن تنها به عنوان یارانه سود تسهیلات استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع چون نرخ سودهای تسهیلات بالاست ما از این محل حداکثر تا 5 درصد این سود را به صورت یارانه تسهیلات پرداخت خواهیم کرد. این بستگی به استفاده از تسهیلات دارد که در کارگروهی با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

جمشیدی از احتمال تصویب و نهایی شدن این طرح در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: باید این طرح در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *