۳۰۰ هزار نفر در مشهد مدرک هویتی ندارند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسائل هویتی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی باید هرچه سریع‌تر حل شود.

عبدالرضا عزیزی با اشاره به تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، افزود: در مجلس نهم طرحی برای این موضوع در دستور کار پارلمان  قرار گرفت اما به دلیل اینکه 4 رای کم آورد این طرح تصویب نشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر این فرزندان تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در طرحی که در مجلس نهم مطرح شد، عنوان شده بود حداقل فرزندان زنانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج کرده اند و آن اتباع خارجی در جنگ تحمیلی شهید شده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان اینکه درباره این موضوع در مجلس دهم  جلساتی را با مسئولان ذی ربط داشته‌ایم، عنوان کرد: منتظر هستیم تا دستگاه های ذی‌ربط گزارشاتی از اقدامات خود را به مجلس ارائه کنند.

وی با اعلام اینکه برخی از فرزندان متولد شده از ازدواج زنان ایرانی با مردان اتباع خارجی با گذشت 28 سال از سن خود مدارک هویتی ندارد، اظهار کرد: به طور نمونه در مشهد حدود 300 هزار فرزند از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی متولد شده‌اند که مدارک هویتی ندارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای تعیین تکلیف این موضع به مجلس ابراز کرد: این موضوع را در رسانه‌ها دیده‌ام و اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، قطعاً نمایندگان در این موضوع به دولت کمک می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *