وضعیت زنان ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار بهتر است

نماینده شهرستان‌های نیشابور و فیروزه گفت: وضعیت زنان ایران در حوزه‌های مختلف نسبت به وضعیت زنان کشورهای منطقه به مراتب بسیار بهتر است.

حمید گرمابی در مراسم افتتاحیه پارلمان مشورتی بانوان فیروزه در تالار اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: شاهد مسؤولیت‌پذیری و مشارکت بانوان در اغلب امور به ویژه در موضوعات آموزشی، اقتصاد و اداره جامعه هستیم.

وی افزود: حضور جدی زنان در پارلمان مشورتی می‌تواند به مشارکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان، جامعه و دولت کمک کند.

عضو کمیسیون صناع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش زنان در مسؤولیت‌های مختلف به خاطر جدیت، نظم و پشت‌کارشان مثال‌زدنی و بی‌بدیل است، تاکید کرد: بانوان هرچه فعال‌تر با حفظ جهات شرعی و خانوادگی حضور داشته باشند قطعا به حال جامعه مفیدتر هستند که البته در اقتصاد کشور نیز تعیین کننده هستند.

گرمابی عنوان کرد: رئیس جمهور می‌خواست از حضور زنان در جمع وزیران استفاده کند اما موانعی بود که نشد، به همین خاطر ایشان قول دادند در بحث معاونت‌های ریاست جمهوری، معاونت‌های وزارتخانه‌ها و مدیران کل ستادی وصف از حضور زنان استفاده کنند تا برای آینده زنان بیشتری برای احراز مسؤولیت‌ها تربیت شوند.

گرمابی اضافه کرد: اشتغال روستایی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس است که در این باره مجلس امسال برای رونق گرفتن آن از محل صندوق توسعه ملی، یک و نیم میلیارد دلار که بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان می‌شود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: ایران در حال حاضر با وجود همه مشکلات، هفدهمین اقتصاد برتر دنیا است و اگر مشکلات را پیش رو گذاریم و همه یاری کنند این توان هست که دهمین اقتصاد برتر دنیا شویم.

 

 

منبع: فارس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *