موضوعات فرهنگی شهر، لوکس و بی اهمیت نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه به موضوعات حوزه فرهنگی و هنری را نباید به عنوان یک موضوع لوکس و فاقد اهمیت و اولویت دید.

احسان اصولی در خصوص رویکردهای اساسی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در شورای پنجم افزود: در این دوره اساسا توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی را نه به عنوان یک موضوع لوکس و فاقد اهمیت بلکه به عنوان یک اصل بسیار مهم در حل مشکلات و معضلات سطح شهر  به آن توجه خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در دوره های گذشته مباحث فرهنگی و اجتماعی شهرداری در اولویت های چندم عملکرد، تصمیم گیری ها و سیاست‌گذاری ها قرار داشت اما در این دوره توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های اصلی خواهد بود.

اصولی اضافه کرد: عمده ی فعالیت های سطح مدیریت شهری در حوزه های خدماتی، کالبدی، ساخت و ساز و عمرانی که باعث آسایش مردم، ارتقا سطح کیفیت زندگی و ایجاد مفهوم مطلوب از زندگی شهری میگردد، بستگی به توجه مناسب به مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد . لذا اولویت دادن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در شهرداری مشهد و دوره پنجم شورا موضوع اساسی است که توجه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

عضو پنجمین شورای شهر مشهد عنوان کرد: دستگاه فرهنگی شهرداری و بخش سیاست گزاری فرهنگی شورای شهر باید موضوع مهمی همچون فرهنگ شهروندی را مورد توجه خود قرار دهند تا بتوانند با مشکلات و نابسامانی هایی که در شهر مشهد با آن مواجه هستیم مقابله نمایند.

وی ادامه داد: برای برخی از این نابسامانی ها  گاها میلیاردها تومان سرمایه و بودجه شهر را صرف مباحث فنی، عمرانی و خدماتی میکنیم که  نهایت نیز در مواردی نتیجه مطلوب حاصل نمیگردد.

وی عدم فرهنگسازی مناسب در حوزه های مختلف را علت این امر دانست و خاطرنشان کرد: من معتقدم بسیاری از مشکلات در سطح شهر با آموزش و فرهنگسازی قابل حل است. لذا اهمیت این حوزه مورد تاکید همه اعضای شورای شهر پنجم است.

اصولی تصریح کرد: مشکلات در بخش هایی مثل ترافیک ،آلودگی،تفکیک زباله و… با کمک ابزارهای فرهنگی،اجتماعی و آموزشی که شهرداری در اختیار دارد قابل حل است و امیدوارم با اتخاذ تصمیماتی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی اوضاع و احوال شهرمان در این بخش نیز بهتر از گذشته شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *