مسئولان به کارآمدی بانوان باور داشته باشند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر به دلیل رویکردهای سنتی حضور زنان در جامعه مغفول مانده اما مسئولان باید باور داشته باشند بانوان کارآمد هستند.

شهناز رمارم در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» با بیان اینکه ارتقای فرهنگ شهروندی اولویتی مهم در شهر مشهد است، افزود: در این موضوع حضور بانوان بسیار تاثیرگذار است اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل رویکردهای سنتی حضور زنان در جامعه مغفول مانده و بانوان در عرصه‌های مدیریتی حضور پررنگی ندارند.

رمارم تصریح کرد: سالهاست که بیش از 50 درصد پذیرش مراکز دانشگاهی شهر مشهد را بانوان تشکیل می‌دهد و این بانوان تحصیل‌کرده اگر بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار نشوند دچار افسردگی می‌شوند و کشور نیز متضرر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه نشاط و شادابی شهروندان اقدامات مختلفی انجام شود، تصریح کرد: در این بخش باید شهروندان خصوصا بانوان از نشاط و شادابی بالایی برخوردار باشند که این اولویت شورای اسلامی شهر مشهد است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر تیم‌های ورزشی در شهر مشهد ویژه بانوان نداریم و این در حالیست که شهرهای کوچک از این مهم بهره‌مند هستند لذا شورای اسلامی شهر مشهد در تلاش است در دوره پنجم این عرصه را پررنگ کند.

رمارم در ادامه گفت: در حال حاضر بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما بر نیمه دیگر جامعه تاثیرگذار هستند که این مهم نباید از چشم مسئولان دور بماند.

وی در خصوص مشارکت بانوان در مسائل مختلف تصریح کرد: من به عنوان یک فعال حوزه بانوان هر زمان که از خانم‌ها کمک گرفتم دریغ نکردند لذا به طور قطع می‌توان گفت بانوان این آمادگی را دارند در کنار مسئولان باشند اما این مدیران هستند که باید باور داشته باشند بانوان کارآمد هستند اما متاسفانه مسئولان عرصه بانوان را جدی نگرفته‌اند.

وی در خصوص اولویت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم افزود: در حال حاضر اولویت‌های شهر به صورت عام است اما مهم‌ترین اولویت، شفافیت مدیران شهری در عملکرد است.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد دیگر اولویت‌هایی شامل نهادینه کردن مشارکت مردم، ارتقای بهره‌وری، نظارت بر عملکرد مدیران شهری و تعامل با عناصر تاثیرگذار شهر را دنبال می‌کند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 70 درصد درآمدهای شهر مشهد از طریق تخلفات ساختمانی وصول می‌شود که این مهم درآمد پایدار محسوب نمی‌شود.

رمارم گفت: ایجاد درآمدهای پایدار یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شورای شهر مشهد در دوره پنجم است که این موضوع باید از محل کاهش تخلفات ساختمانی محقق شود.

وی همچنین اضافه کرد: در کنار آن مطالبات شهرداری مشهد از دستگاه‌های اجرایی کشور خصوصا دولت باید مطالبه شود.

 

اشتغال مهم‌ترین مشکل شهروندان

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به پاسخگویی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به شهروندان گفت: با آغاز فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد روزانه شهروندان زیادی جهت رفع مشکلات خود به دفاتر اعضای شورای اسلامی مراجعه می‌کنند که مهم‌ترین مشکل آنان اشتغال است.

رمارم اضافه کرد: اکثر این افراد متخصصان شهری هستند که حاضر هستند با حداقل‌ها فعالیت کنند لذا راهکار برای حل این معضل رونق در حوزه ساخت و ساز، کسب و کار و صنعت است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *