مدیریت دولت در خراسان رضوی مدیریت موفقی است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: تغییرات محدود در استان خراسان رضوی ضروری است اما در مجموع مدیریت استان، مدیریتی موفق است.

سید جلال فیاضی با بیان اینکه مدیریت عالی دولت در استان خراسان رضوی عملکرد خوبی داشته و آقای رشیدیان از استانداران موفق در کشور و استان خراسان هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای رشیدیان قبل از این هم سابقه مدیریتی در استان داشتند، تغییر مدیریت عالی استان ضرورت چندانی ندارد، به این دلیل که مقدار زیادی از وقت مدیران آینده به بررسی وضعیت موجود و ارزیابی اوضاع خواهد گذشت در حالی که با تثبیت مدیریت، استاندار فعلی امکان ادامه خدمتگزاری از اولین روز دولت دوازدهم را دارد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی عنوان کرد: با نگاهی که در ارتباط با شتاب بخشیدن به اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و سیاست‌های اعلام شده از طرف آقای روحانی وجود دارد، نیاز به تغییر در برخی بخش‌های ستادی و نیز برخی مدیران دستگاه‌ها به مقدار کم است.
وی با اشاره به اینکه دولت در مورد خراسان رضوی باید توجه خود را به چند نکته معطوف کند، خاطر نشان کرد: نکته اول اینکه شهر مشهد شهری ملی و فراملی است و همیشه به اندازه جمعیت یک شهرستان بزرگ پذیرای زائران است، بنابراین نباید از نظر تخصیص اعتبار مشهد را همچون شهرهای دیگر در نظر گرفت، مشهد در سال میزبان ۲۵ میلیون زائر و به برکت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) پیشانی نظام جمهوری اسلامی است، از طرف دیگر امسال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده، بنابراین در مجموع باید نگاه دولت و مجلس در تخصیص اعتبارها به مشهد کاملا تغییر کند و بدانند که سرمایه گذاری در مشهد در واقع سرمایه گذاری برای خدمت به همه مردم ایران است.
فیاضی عنوان کرد: نکته بعدی انتظار از دولت در مورد دو مسئله اصلی شهر مشهد یعنی حاشیه شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر است که هر دو نیاز به توجه بیشتری دارد. در مورد پروژه اطراف حرم باید به نحوی عمل شود که با سرمایه گذاری‌های ملی هرچه سریع تر اشکالات قبلی این پروژه برطرف و به نقطه‌ای برسد که آن نقطه را پایان این پروژه در نظر گرفت.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: نکته دیگر در استان موضوع برقی شدن خط راه آهن مشهد-تهران و نیز ایجاد قطار سریع السیر آن است که به کندی پیش می رود، قطار مشهد-گلبهار نیز موضوع دیگری است، گلبهار در شرایط فعلی به عنوان یک شهرک بخشی از جمعیت سرریز مشهد را در خودش جا می دهد و جلوی حاشیه نشینی را می‌گیرد، اما به دلیل فقدان زیرساخت حمل و نقلی و به ویژه موضوع قطار گلبهار و مشهد این اتفاق نیفتاده است.
این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: موضوع قطار مشهد-گلبهار به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از حاشیه‌نشینی باید مورد توجه دولت قرار گیرد، در خصوص راه ها در استان اقداماتی شده ولی هنوز از نظر بزرگراه ها نیازمند کار بیشتری است.
فیاضی افزود: تلاش های دولت قابل قدردانی است ولی بهتر است بعضی از این نکات بسیار مهم در این دوره مورد توجه قرار گیرد. البته محور اصلی همه این اقدامات باید موضوع تولید و اشتغال باشد. چرخ صنعت در استان به کندی می چرخد و برخی از صنایع نیز با مشکلات جدی مواجه هستند. مشکلات اشتغال در استان بسیار بیشتر از استان‌های دیگر کشور است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *