لزوم توجه ویژه دولت به بهبود معیشت مردم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توان خرید هر خانوار ایرانی باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند تا شکاف درآمدی دهک‌های بالا و پایین کاهش یابد.

رمضانعلی سبحانی‌فر با تاکید بر لزوم توجه ویژه دولت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، گفت: دولت باید در جهت توسعه و پویایی هرچه بیشتر کار و تولید در کشور، نقش و جایگاه مشخصی را برای دهک‌های پایین جامعه و همچنین بهبود وضعیت معیشتی آنها در نظر بگیرد.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید وضعیت خانوارهای کارگری و طبقات پایین جامعه را بهبود ببخشد، افزود: میزان و تنوع اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری و به تبع آن معیشت جامعه کارگری در سال‌های گذشته نسبت به دولت قبل بهبود یافته اما برای بهبود وضع معیشت و ارتقای سطح کیفیت زندگی نیروی کار کشور باید با برنامه‌ریزی اصولی وارد عمل شد.

سبحانی‌فر ادامه داد: بهبود معیشت باید با افزایش قدرت خرید خانوارها و کاهش شکاف درآمدی دهک‌های بالا و پایین در زندگی مردم و اقتصاد ملی خود را نشان دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارها برای کاهش شکاف درآمدی دهک‌های بالا و پایین درآمدی، یادآور شد: برای آنکه چنین بهبودی در اقتصاد معیشتی خانوارها به وجود‌ آید و توان خرید هر خانوار ایرانی متناسب با تورم افزایش پیدا کند، تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه ثروت باید به عنوان 2 راهبرد اساسی در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای ظرفیت‌های تولید، اشتغال هر چه بیشتر را در پی دارد و به تبع با حصول اشتغال مضاعف، معضل بیکاری و فقر نیز تا حدود بسیاری مرتفع می‌شود، تصریح کرد: یکی از نیازهای جدی اقتصاد کشور به مقوله حمایت از تولید معطوف می‌شود و قطعاً هر آنچه در تقویت بنیه تولیدی کشور تلاش شود، قدرت خرید مردم نیز   تقویت می‌شود.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *