فشار اقتصادی آمریکا برنامه‌ای برای تغییر موضع ایران

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ناتوانی آمریکایی‌ها به وارد آوردن فشار نظامی و سیاسی به ایران، گفت: آمریکا به دنبال این است که اهداف پشت پرده خود را از طریق فشاراقتصادی محقق کند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به افزایش و تمدید مجدد تحریم‎ها علیه ایران، اظهار داشت: قطعاً از دولت انتظار می‌رود، در مقابل نقض توافق برجام از سوی آمریکایی‌ها تصمیم مقتدرانه‌ای بگیرد.

وی افزود: این موضع‌گیری‌های انفعالی که تابه‌حال گرفته‌شده به نظر نمی‌رسد که نقش بازدارندگی از اقدام آمریکا در نقض برجام را داشته باشد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم اقدام دولت در مواجه با آمریکایی‌ها در رابطه با نقض برجام، عنوان کرد: اینکه ما به‌جای برخورد قاطع با نقض برجام توسط آمریکا، پیشروی به سمتی می‌کنیم که برجام را با اروپا حفظ کنیم یک عمل عقب‌نشینی مفتضحانه به نظر می‌رسد.

ترقی با اشاره به فرمان‌بری اروپا از آمریکا، تصریح کرد: یقیناً اروپا بدون حضور آمریکا نمی‌تواند برجام را حفظ کند. زمانی که اختیار نظام بانکی بین‌الملل از طریق u-trun(چرخه دلار) به‌دست آمریکایی‌هاست؛ اروپا با برجام چه عملی را می‌تواند انجام دهد؟

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد دولت به علت عجله و برخورد منفعلانه، دقت‌های لازم را در توافق برجام نکرده است و با این رویکرد بهانه‌ هایی به‌دست آمریکا برای کارشکنی و نقض تعهداتش داده است.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخورد منفعلانه مسئولین در مقابل آمریکا، تشریح کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور در سازمان ملل قدری نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها افشاگری کند و همینطور دیپلماسی فعال بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به نوع رفتار آمریکایی‌ها آگاه کند که آنها نتوانند به بهانه‌های واهی ایران را از طریق رسانه‌های بین‌المللی ناقض برجام بنامند و هم اینکه ایران بتواند از حقوق کشور در این رابطه دفاع کند.

ترقی با اشاره به مدت‌زمان کوتاه میان وضع تحریم‌های سابق و جدید، مطرح کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها این‌گونه دریافت کرده‌اند که دولت ایران نتوانسته یا نخواسته اقتصاد مقاومتی را پیاده کند، بنابراین به لحاظ اقتصادی این تحریم هارا برای تغییر موضع ایران و همچنین فشار بر روی ملت ایران‌ تاثیر گذار دانسته‌اند.

وی با اشاره به فشارهای آمریکا از طریق تحریم‌های اقتصادی بر روی ایران، تصریح کرد:آمریکایی‌ها به دنبال اهداف بعد از برجام بودند و برجام را محدود به برنامه هسته‌ای نکرده‌اند و به دنبال برجام‌های متوالی بوده و برای رسیدن به این اهداف پیش‌بینی می‌شود که ۷ مرحله (برجام) پیاپی را طراحی کرده باشند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دیگر برنامه‌های طراحی‌شده از سوی آمریکا، تشریح کرد: آمریکا به دنبال این است که اهداف پشت پرده خود را از طریق برجام محقق کند لذا تنها ابزاری که مؤثر می‌دانند فشارهای اقتصادی است، و این تصمیم آمریکایی ها از آن جایی نشعت می‌گیرد که نه ازنظر نظامی و از نه ازنظر سیاسی نمی‌توانند به اهدافشان برسند،، پس به‌ناچار اقتصاد را بهانه‌ای قرار داده‌اند برای فشار واردکردن به ایران که اگر دولت اقتصاد مقاومتی را در کشور عملی می‌کرد دیگر روزنه امیدی برای آن‌ها وجود نداشت.

 

 

منبع:  سدنانیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *