«عصر مجازی؛تأملی بر کارکردها و رویکردهای جامعه مجازی»

در سال‌های آغازین هزارة سوم میلادی؛ دروازه‌های دوران جدید به آرامی بر روی ساکنان زمین گشوده می‌شود و جادوی فناوری‌های متنوع ارتباطی و اجتماعی؛ یکایک از پستوی رؤیاها، رخ بر می‌کشد. مرز و محدوده، زمان و ساعت، فاصله و مساحت، و جسم و حجم و… از روابط بین انسان‌ها خط می‌خورد و مفاهیم تازه‌ای، سوار بر بال‌های دنیای پس از اینترنت، در جغرافیای فهم بشر فرود می‌آیند.

بنابراین جامعه‌ای هویت می‌یابد که ویژگی مشترکش «مجازی‌بودن» است. بشر در آستانة ورود به عصر مجازی، دوره‌ای از شکل توسعه‌یافتة عصر اطلاعات و دانش را تجربه می‌کند. در این روزگار؛ شبکه‌ها و اجتماعات مجازی پُرازدحام‌تر از خیابان‌ها و کوچه‌هایند و چراغ‌های آنلاین روشن‌تر از خانه‌ها و اتاق‌ها. این کتاب سعی بر سهیم‌کردن مخاطبان خود در رویکردها و کارکردهای این عصر مجازی شامل هویت، هنر، گردشگری، کاربران و خانواده را دارد. این رویکردها هریک روزنة اندکی بر این عصر می‌گشاید.

«عصر مجازی؛تأملی بر کارکردها و رویکردهای جامعه مجازی» کتابی از سیدرضا هاشمی‌زاده و بنیامین انصاری‌نسب را  انتشارات تیسا در 286 صفحه و با قیمت۱۸,۹۰۰ تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *