شورای پنجم با قوت مضاعف آماده خدمت‌‎رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از آمادگی شورای پنجم برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و قوی‌تر به زائران اربعین حسینی(ع) خبرداد.

محمدرضا حیدری افزود: فرمانداری مشهد در قالب هیئت تطبیق 3 نفره، طبق قانون شوراها موظف است که عدم مغایرت مصوبات شورا با قانون شوراها و قوانین بالادستی را بررسی کرده و اعلام نظر نماید.

حیدری با بیان اینکه این بررسی به معنی مخالفت با طرح و یا لایحه مورد بحث نیست، اظهار داشت: هدف از این تطبیق،‌ رفع ایرادات قانونی بوده که طبق روال معمول، شورا آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر ایراد قانونی تشخیص داده شود، نسبت به اصلاح مصوبه اقدام و درصورت اصرار شورا بر مصوبه خود، به هیئت حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین رویه‌ای در مجلس شورای اسلامی نیز حاکم است و شورای نگهبان وظیفه بررسی عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس را برعهده دارد.

حیدری با اشاره به لایحه مصوبه شورای چهارم در ارتباط با اربعین حسینی، گفت: این مصوبه دارای 2 ماده است که در یکی از مواد از محل منابع شهرداری که طبق قانون باید در محدوده جغرافیایی شهر مشهد هزینه شود، مبلغ یک میلیارد تومان در ارتباط با ساخت و تجهیز سوله در عتبات عالیات پیش‌بینی شده و این درحالی است که مالکیت زمین مدنظر برای ساخت، متعلق به شهرداری مشهد نیست.

وی افزود: سوله های ساخته شده که در حال تجهیز هستند، به دلیل اینکه شهرداری مالک آنها نمی‌باشد، در آینده باید واگذار شوند؛ به احتمال قوی اعتراض هیئت 3 نفره که ریاست آن را فرمانداری مشهد برعهده دارد،‌ به این بند از مصوبه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه صحبت های خود به بند دوم این لایحه اشاره کرد و اظهارداشت: مفاد این بند شامل اختصاص 17 میلیارد و 300 میلیون ریال به منظور ارائه خدمات به زائرین حسینی در حوزه خدمات شهری، حمل و نقل، اسکان،‌ اعزام هزار نفر از کارکنان و 200 دستگاه اتوبوس بوده که هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم با رفع مغایرت قانونی مورد نظر هیئت تطبیق، طبق سنوات گذشته با انضباط و قوت بیشتر در خدمت این حرکت عظیم فرهنگی و دینی خودجوش مردمی خواهد بود، تصریح کرد: شهرداری مشهد در قالب ستاد اربعین، با قوت این مهم را دنبال می‌کند و هیئتی نیز به منظور فراهم آوردن مقدمات لازم به کشور عراق اعزام خواهدشد.

وی افزود: در خصوص بند 1، اگر مالکیت زمین اختصاص یافته برای ساخت سوله ها در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد، قطعا شورای پنجم در راستای تجهیز این مکان نیز مساعدت خواهد نمود تا در اختیار مردم مشهد قرارگیرد.

حیدری همچنین گفت: دولت، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، همگی بر موضوع خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اتفاق نظر دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *