شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان موقتی بود

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: اگر قرار به تداوم کار شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باشد، باید تجدیدنظر جدی در ساختارش انجام شود. یعنی ضمن آنکه حضور احزاب در تصمیم‌گیری‌ها غالب باشد، گروه‌ها متناسب با پایگاه اجتماعی‌شان نقش آفرینی کنند.

غلامرضا انصاری درباره ارزیابی وضعیت کشور به لحاظ گردش نیروهای سیاسی و حضور نسل جوان گفت: متأسفانه در انتقال تجربه بین نسلی هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‎طلب بسیار ناموفق عمل کردند؛ چون در فقدان احزاب با هویت و شناسنامه دار، کادرسازی و تربیت نیروهای مسئولیت پذیر، اتفاق نیفتاده و این مسئله تبدیل به پاشنه آشیل شایسته سالاری در ساختار سیاسی کشور شده است.

وی علت موفق نبودن دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برای انتقال تجربه بین نسلی را با یکدیگر متفاوت خواند و افزود: جریان اصولگرا دائم در قدرت بود اما جریان اصلاح طلب نیز بر اثر بی‎مهری هایی که متحمل شد، کمتر فرصت انتقال تجربه به نسل های دیگر را پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه امروز نیروهایی که بر مسند کار هستند عموما در آستانه بازنشستگی از چرخه اجرایی کشور قرار دارند، اظهار کرد: این فاصله برای انتقال تجربه بین نسلی در دولت های نهم و دهم خیلی جدی تر و مشخص تر شده است. چون بخش قابل توجهی از مدیران و کارشناسان خبره‏‎ای که در طول سه دهه قبل از دولت آقای احمدی نژاد تربیت شده بودند، از چرخه اجرایی کشور خارج شدند و امکان جذب نیروهای کارآمدی بالقوه هم جای آنها به وجود نیامد. در واقع با یک انقطاع نسلی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وقتی امروز به میانگین سنی دولت ها از ابتدای انقلاب تا امروز نگاه می کنیم، پیرشدگی مدیریت را کاملا شاهد و ناظر هستیم؛ بنابراین وظیفه دولت امروز و دولت های آینده بسیار سنگین است.

 

 

منبع: خبرآنلاین

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *