«سینمای فانتزی»

کتاب سینمای فانتزی شرحی روشن و اقناع‌کننده از ژانر احیا شده و بسیار محبوب فانتزی به دست می‌دهد. فانتزی ژانری است که پژوهشگران غالباً آن را نادیده گرفته، در خور توجه جدی ندانسته‌اند. مشکل دیگر این ژانر طبقه‌بندی آن به واسطهٔ آثاری است که غالباً شباهت چندانی با هم ندارند، در عین حال ژانرهایی چون وحشت و علمی‌تخیلی به شدت با آن مرتبط اند.

موفقیت اخیر فیلم‌های پر فروش و مستقل هالیوود علاقهٔ منتقدان را به سینمای فانتزی برانگیخته و بحث در مورد ویژگی‌های منحصربه فرد ژانر فانتزی را رونقی دوباره بخشیده‌است.کتاب سینمای فانتزی با شرح‌های عمیق تاریخی و انتقادی خود، حدود و ثغور فانتزی را در طول تاریخ و توسعهٔ این ژانر مهم را در سینمای معاصر بررسی می‌کند.

کتاب حاضر معرفی دقیق و روشنی است که فیلم‌های متنوعی را، از آثار کلاسیک اولیه‌ای چون جادوگر آز و هاروی تا آثار متأخری چون مرد عنکبوتی و شرک و مجموعه آثار پرفروشی چون ارباب حلقه‌ها و هری پاتر، در بر می‌گیرد و کتاب همراه مطلوبی برای دانشجویان و پژوهشگران است.

کتاب «سینمای فانتزی» نوشته «کاترین ای فوکس» استاد مطالعات رسانه و فرهنگ عامه در مدرسهٔ ارتباطات در دانشگاه «های پوینت» با ترجمه علی ظفر قهرمانی‌نژاد را نشر بیدگل در 324 صفحه و با قیمت 250000ریال رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *