رسالت ما فعالیت اجتماعی است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بانک رسالت، یک بانک اجتماعی است.

محمدحسین حسین‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: باید با تلاش و همکاری با یکدیگر به پایدار شدن اقتصاد جامعه کمک کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون بیشتر بانک‌های کشور تجاری و برخی از آن‌ها توسعه‌ای و تخصصی هستند اما بانک‌ رسالت به صورت قرض الحسنه  فعالیت می‌کند و تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور به شمار می رود  که رعایت مطالب شرعی قرض الحسنه یکی از عوامل مهم و مورد توجه آن است، ضمن اینکه در این بانک هیچ سپرده سوددهی وجود ندارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه بانک رسالت، یک بانک خُرد است، گفت: سقف وام و تسهیلات پرداختی در این بانک ۳۰میلیون تومان است و مشتریان آن ۸۰ درصد عموم جامعه هستند که نیاز به وام‌های سنگین ندارند، بنابراین به دلیل اینکه جامعه مخاطب همه اقشار را در بر می‌گیرد، شرایط ایده‌آل برای دریافت تسهیلات به آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

کسب رتبه 11 بانکداری الکترونیکی بانک قرض الحسنه رسالت در سطح کشور

وی با اشاره به رتبه یازدهم بانک رسالت در بین 36 بانک موجود در کشور به لحاظ تراکنش و بانکداری الکترونیکی و مجازی، تاکید کرد: بانک رسالت در حال حاضر چهارمیلیون مشتری فعال دارد که ۹۴ درصد آن‌ها سپرده زیر ۱۰میلیون داشته و تنها یک درصد سپرده‌ای بالای ۵۰میلیون دارند.

حسین‌زاده تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون، نزدیک به ۲میلیون فقره وام و تسهیلات با میانگین ۱۰ میلیون تومان توسط بانک و با کارمزد سالانه ۲درصد پرداخت شده است و معوقه این بانک هم‌اکنون کمتر از ۲درصد است که رقمی درخور توجه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک رسالت، یک بانک اجتماعی است،‌ افزود: همچنین این بانک یکی از بزرگترین کسب و کارهای اجتماعی کشور نیز به شمار می رود  که هدف ما این است که در بانک رسالت بتوانیم به تامین مایحتاج و معیشت مردم و توسعه کسب و کارهای خُرد و خانگی بصورت ارائه خدمات شرعی و ارزان کمک کرده باشیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، نیاز به ساختاری برای مدیریت منابع مالی است که باید بتوانیم با همیاری خود مردم آن‌ها را شکل دهیم که در این راستا ما در بانک رسالت با ایجاد سامانه ای بنام «مرآت» برای اعتبارسنجی ایجاد و با اختصاص یک نمره اعتباری برای مشتریان، براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کنیم.

 

پرداخت 107 هزار فقره وام در خراسان رضوی

در ادامه این نشست مدیریت بانک قرض الحسنه رسالت در استان خراسان رضوی گفت: تاکنون در خراسان رضوی 290 هزار فقره حساب در بانک قرض الحسنه رسالت افتتاح شده که 9 هزارو 734 میلیارد ریال در قالب 107 هزار فقره وام با میانگین هشت میلیون تومان به مشتریان پرداخت شده است.

روح الله ایران‌منش به فعالیت 14 شعب بانک رسالت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: از این تعداد 11 شعبه در مشهد و سه شعبه دیگر در شهرستان‌های تربت‌جام، نیشابور و سبزوار در حال ارائه خدمات به مشتریان و صاحبان حساب هستند.

 

 

گزارشی از هانیه فیاض

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *