رئیس جمهور در سازمان ملل ابعاد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا را تشریح کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری در دیدارها و نشست ها با رهبران جهان در مقر سازمان ملل متحد، جنایت و نسل کشی مسلمانان در میانمار را تشریح کند.

هادی شوشتری با اشاره به سفر رئیس جمهوری به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: انتظار می رود دکتر روحانی از فرصت حضور در مقر سازمان ملل استفاده کرده و علاوه بر طرح مواضع رسمی ایران در خصوص مسائل بین المللی و جهان اسلام، ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان میانمار شده است را در دیدارها و نشست های جانبی در سازمان ملل مطرح کند.

شوشتری حضور و سخنرانی دکتر روحانی در هفتاد و دومین مجمع عمومی ملل متحد را فرصت مغتنمی دانست تا وی مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را در خصوص مسائل جهانی و منطقه ای بیان کند.

شوشتری با بیان این که «سیاست ایران صندلی خالی نیست»، تاکید کرد: ما باید از همه فرصت ها و ظرفیت های در مجامع و نشست های بین المللی استفاده کنیم و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را نسبت به مسائل جهانی به خصوص مسائل مربوط به جهان اسلام و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم تشریح کنیم.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور هیات دیپلماتیک همراه رئیس جمهوری در نیویورک و برنامه هایی که وزارت امور خارجه برای این سفر در نظر گرفته اند، گفت: با توجه به شناختی که از رویکردهای رئیس جمهوری داریم و بر اساس سوابق حضور دکتر روحانی در سازمان ملل در سال های گذشته، سخنرانی های رئیس جمهوری چه در مجمع عمومی و چه در نشست های جانبی همواره با استقبال رهبران جهان و رسانه های خارجی روبه رو بوده است.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *