دو متهم تیراندازی پریشب در شهر قوچان بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان گفت:متهم اصلی که سلاح کلاشنیکف هم در دست اوست فعلا متواری است و با تحقیقاتی که در حال انجام است متهم اصلی هم به زودی دستگیر می‌شود.

رمضانعلی آذری در جمع خبرنگاران با اشاره به تیراندازی تعدادی از اراذل و اوباش در منطقه فرهنگیان شماره دو شهر قوچان، افزود: اتفافاتی در شهر افتاده است باعث شده تا  عده ای بگویند نا امنی خاصی در شهر حاکم شده است اما ان چیزی که از نظر ما مهم است این است که علاوه بر اینکه امنیت را در شهرستان ترویج دهیم رفتاری داشته باشیم که امنیت در تک تک منازل احساس شود و خداراشاکریم که در شهرستان قوچان و کشورمان این امنیت احساس می شود.

وی  با اشاره به نگرانی مردم به خاطر شنیدن صداهایی شبیه صدای شلیک گلوله تصریح کرد:با انجام بررسی های لازم دریافتیم که عده ای ترقه هایی که صداهای ناهنجاری ایجاد می کرد و شبیه صدای شلیک اسلحه بود درست می کردند و  از این ترقه ها در مجالس عروسی که به صورت شخصی در منازل برگزار می شد استفاده می شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان با اشاره به دستگیری دو متهم عامل تیراندازی گفت: اتفاق اخیر استفاده از سلاح بود اما  هنوزانگیزه متهمان برای ما به صورت کامل مشخص نیست و دو نفر دستگیر شده اند که اصل موضوع توسط متهمان پذیرفته شده است ولی متهم اصلی که سلاح کلاشنیکف هم در دست اوست فعلا متواری است و با تحقیقاتی که در حال انجام است متهم اصلی هم به زودی دستگیر می شود.

وی اضافه کرد:ردپایی کوچک بین شلیک هایی که دیشب انجام شد با نزاعی که عاملان آن در ملا عام شلاق خوردند وجود دارد و یکی از دستگیر شدگان یکی از افرادی است که شلاق خورده بود.

آذری با بیان این جمله که موضوع اجرای شلاق باعث شد که افرادی که مورد حکم قرار گرفتند در پی انتقام گیری شخصی نباشند،تصریح کرد: مجازات ها براساس شخصیتها و منطقه جغرافیایی متفاوت است و از انجایی که در شهرستان قوچان ابرو و حیثیت حرمت و ارزش دارد مجازات شلاق برای این اعمال شد که این افراد برای هم حرمت و ابرو قائل نبودند و این مجازات شلاق باعث شد که این افراد نسبت به هم جرائم خشن در شهر نداشته باشند.

وی افزود: یکی از آن افرادی که شلاق نخورده بودند و متواری بودند در حادثه بلوار امامیه مشهد نزاعی را انجام دادند که منتهی به قتل شد واینها انتقام گیری های شخصی است و انتقام ها و کینه هایی است که از گذشته  جمع شده اند و اگر همه افراد به درستی مجازات شوند و سزادهی  و کیفر دهی نسبت به همه مجرمان اعمال شود دیگر شاهد انتقام های شخصی نیستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان با بیان این نکته که در بحث جرم شناسی اسیب های اجتماعی و جرایم مبدا اغاز جرائم از خانواده ها وبه دلیل بی توجهی و بی اهمیتی به خانواده است،اظهارکرد: بحث توجه خاص به خانواده و شیوه های فرهنگی و تربیتی  و مدیریت فرزند در بعضی از خانواده ها ضعیف است که خروجی آن انجام اعمال مجرمانه توسط جوانان است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *