دانشگاه ها مهمترین مراکز نخبه پروری سیاسی هستند

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه ها مهمترین مراکزی هستند که می توانند به نخبه پروری سیاسی روی آورند.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در کمیسیون دانشجویی استان با تاکید بر لزوم نخبه پروری سیاسی افزود: با کنار رفتن تدریجی نسل اول مدیران و کارگزاران انقلاب، لازم است نسل جدیدی از نخبگان و مدیران سیاسی برای پیشبرد اهداف نظام، پرورش یابند و این  نخبگان باید از مهارت کافی برای گذر از تنش ها و چالش های سیاسی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها مهمترین مراکزی هستند که می توانند به نخبه پروری سیاسی روی آورند و جوانان شایسته، مستعد و علاقه مند به فعالیت و تکاپو در عرصه های سیاسی و حکومتی را تربیت  نمایند و به دغدغه کادر سازی و تربیت مدیران آینده کشور جامه عمل بپوشانند.

معاون استاندار با اشاره به کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت: هدف از برگزاری کرسی های آزاداندیشی  در دانشگاه ها فراهم کردن فضایی با چارچوب اخلاق، منطق و استدلال برای گفتن و شنیدن نظرات متفاوت و تضارب آراء در حوزه های گوناگون می باشد، همان چیزی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: نگاه ابزاری و سیاسی به کرسی‌های آزاد اندیشی برداشت تقلیل گرایانه‌ای از کرسی‌های آزاد اندیشی  است و لازم است آسیب شناسی کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها در دستور کار کمیسیون دانشجویی استان قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر لزوم ترسیم تقویم فعالیت های سیاسی دانشگاه های استان اظهار داشت: با توجه به نزدیکی گشایش دانشگاه ها اطلاعات دقیق و کاملی از وضعیت دانشگاه های استان تهیه و در اختیار کمیسیون دانشجویی قرار گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *