حمایت و حفاظت از برجام در اولویت کاردولت دوازدهم قرار دارد

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر این که برجام یک بحث بین المللی است و تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان حامی این تفاهم هستند، گفت: اولویت کار دولت دوازدهم حمایت و حفاظت از برجام و دستاوردهای آن است که به روش های مختلف باید پیگیری شود.

بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک به وزیران دولت دوازدهم برای کسب رای اعتماد افزود: برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت می کنم که توانستند رای اعتماد را کسب و مسئولیت خود را آغاز کنند.

وی در خصوص اولویت و برنامه کاری دولت دوازدهم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد : اولویت دولت دوازدهم بحث حمایت و حفاظت از برجام و دستاوردهای آن است که به طرق و روش های مختلف باید پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برجام یک بحث بین المللی است و تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان حامی این تفاهم هستند که فکر می کنم در یک اجماع فراگیر بتوانیم از دستاوردهای برجام حفاظت لازم را بعمل آوریم.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین و ملاقات با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برجام، گفت: رفت و آمد دولت یا نمایندگان آمریکا با آژانس بین المللی انرژی اتمی به خود آنها مربوط است واگر در خصوص ایجاد مشکل برای برجام تلاش می کنند، تلاشی بی ثمر و بیهوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: با توجه به وضعیت برجام که تفاهم چندجانبه است و حمایتی که سایر کشورهای و ۱+۵ دارند تصور بر این است که تلاش های نمایندگان آمریکا در تماس با آژانس نمی تواند چندان موثر باشد، اگرچه می تواند سنگ اندازی باشد و کار را در جاهایی با مشکل مواجه کند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *