تولید بیش از دو میلیون تن خوراک دام در خراسان رضوی

عضو هیات رئیسه انجمن کارخانجات خوراک دام ایران گفت: خراسان رضوی بالغ بر 2 میلیون تن تولید خوراک دام را از آن خود کرده است که این امر برای استان ما امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

احمد سلحشور افزود: استان ما از نظر پتانسیل در حوزه تولید خوراک دام و طیور رتبه یک را در کشور از آن خود کرده است. ما حدود 67 کارخانه مجوزدار در استان داریم و حدود 13 کارخانه در سطح استان مطابق با استاندارهای بین‌المللی و با بهترین تکنولوژی روز در حوزه داخلی و صادرات مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ما بالغ بر 2 میلیون تن پتانسیل تولید خوراک را داریم که این امر برای استان ما امتیاز خوبی محسوب می‌شود و از نظر صادرات، این تولیدات به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و کشورهای آسیانه میانه صادر می‌شود.

رئیس انجمن کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان خراسان رضوی در خصوص بودجه هزینه شده برای تولید خوراک دام عنوان کرد: بودجه هزینه شده به فرمولاسیون خاص و یا نوع دام و طیوری که براساس درخواست مشتری است، بستگی دارد و می‌تواند این عدد از کیلو 1100 تومان در هر واحد کیلو گرم باشد و به 1500 هم امکان دارد این عدد افزایش یابد.

سلحشور  در خصوص مشکلات صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان تصریح کرد: متاسفانه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان مشکلات بسیاری دارد و مهم‌ترین آن مشکل نقدینگی است و در این چند سال میزان نقدینگی که به واحدهای تولیدی اختصاص داده‌اند، بسیار رقم محدودی بوده و همچنین عدد سود کارمزد نیز بسیار بالا بوده است.

وی گفت: همچنین در حوزه مالیات نیز ما درگیری‌های بسیار زیادی را شاهد هستیم و مشکلاتی در حوزه تامین اجتماعی نیز بر سر راه ما قرار دارد و این موارد جزو موانع کار ما به شمار می‌آید که فضای کسب و کار ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس انجمن کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به سیل اخیر بخشی از منابع کشاورزی ما را دچار آسیب کرد و اگر این بحث سیلاب به درستی مدیریت شود میزان خسارت‌های وارد شده از بلاهای طبیعی کاهش می‌یافت و در حوزه آبزیان نیز آسیب رسیده است و با تلاش و مدیریت‌های انجام گرفته میزان خسارت را به حداکثر رساندند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *