توجه به اقوام و مذاهب وحدتمان را افزایش می‌دهد

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: برای اینکه بتوانیم همبستگی خود را افزایش داده و وحدت‌مان را حفظ کنیم، باید به موضوع یگانگی همه اقوام و مذاهب در برابر قانون توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

غلامرضا انصاری در ارتباط با تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به اقوام و مذاهب در چارچوب نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از مواضع جامع و کامل مقام معظم رهبری که امسال مطرح کردند بحث حقوق ملت بوده است. ایشان تاکید کردند که همه در برابر قانون اساسی یکی هستند.

وی ادامه داد: اگر به فرمایشات گذشته ایشان هم توجه کنیم همیشه بر قانونی بودن فرصت ها میان کارگزاران تاکید ویژه‌ای داشته اند، در سال 92 رای مردم را در همین راستا حق‌الناس خواندند و همیشه در مواقع مهمی چون انتخابات این موضوع را یاداوری می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفم که بخشی از بدنه اجرایی کشور کمتر به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق اساسی ملت توجه داشتند. اگر دست‌اندرکاران سیاست داخلی و خارجی این نکته مهم که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید مطرح کردند را عملیاتی می‌کردند شرایط امرور متفاوت بود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم با اجرایی شدن این موضوع حرکت بسیار توفنده، امیدوارکننده و رو به جلوایی در کشور به وجود می‌آید؛ چراکه ترکیب جمعیتی کشور ما در طول هزار ان سال گذشته از لحاظ زبان‌ها، گویش‌ها و نژادها متفاوت بوده و همیشه آنها کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیز داشتند.

انصاری در تصریح گفته‌هایش یادآور شد: دوستانی که قبل از زلزله در بم بازدید داشته اند ؛ می‌دانستند که شیعه در کنار سنی قرار داشتند و همزیستی مسالمت‌آمیزی میان تمام ادیان وجود داشته است. در شهر مذهبی مثل مشهد هم بیش از پنج دهه است که اقوام گوناگون در کنار هم زندگی و حتی تجارت می کنند.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: برای اینکه بتوانیم همبستگی خود را افزایش داده و وحدت‌مان را حفظ کنیم باید به موضوع یگانگی همه اقوام و مذاهب در برابر قانون توجه ویژه‌ای داشته باشیم. طی سی و چند سال گذشته از انقلاب دیدیم که حضور افراد از نژادها، اقوام، زبان‌ها و گویش‌های مختلف در امور کشور باعث پیروزی ما شده و این موضوع در انتخابات کاملا خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: چه در زمانی که در دوم خرداد 76 که پیروزی اصلاحات شکل گرفت و چه در سال‌های 92، 94 و 96 پیروزی‌های جریان اصلاحات حاصل عزم و اراده ملی با حضور تمام اقوام و مذاهب بوده است. اگر قرار است قدرت واقعی خود را به رخ جهانیان بکشانیم باید همبستگی خود را در عرصه عمل نشان داده و تنگ‌نظری در این موضوع را باید به حداقل برسانیم.

انصاری در پایان گفت: دولت هم باید تلاش کند تا سهم اقلیت‌های قومی و مذهبی را متناسب با ظرفیت‌شان بالا برده و از توانایی آن‌ها استفاده کند. باید ظرفیت‌ها را ایجاد کرد و پلکانی باعث رشد همه توانمندان درنظام اجرائی شد. نباید نگاه کرد که زبان و مذهب مدیر مورد نظر چیست بلکه باید شرایط را برای نقش آفرینی‌آن‌ها مهیا کرد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *