تنگ‌نظری‌ها دلیل تهی ماندن سبد گردشگری مشهد است

عضو شورای شهر مشهد  گفت: مشهد شهر سرمایه‌های اجتماعی و معنوی است اما عدم توجه به این سرمایه‌ها و تنگ‌نظری‌ها سبب شده زائر بدون توجه به این سرمایه‌ها از شهر برود و سبد گردشگری مشهد خالی بماند.

امیر شهلا عصر 23 شهریورماه، در دومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی که در پژوهش سرای فرهنگ و ادب پارسی ثابت برگزار شد، با اشاره به بحث برند سازی در شهر مشهد، افزود: برندسازی موضوعی بسیار مهم است که در شهر مغفول واقع شده و آنچنان که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه برندسازی موفق به تولید ثروت برای کشور نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: مشهد شهری است که سرمایه‌های اجتماعی در آن موج می‌زند اما به علت برخی تنگ‌نظری‌ها و عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی، معنوی و نمادین شهر سبد گردشگری تهی مانده است.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر داخلی و 5 میلیون زائر خارجی در مشهد، تصریح کرد: ضریب ماندگاری و پایایی گردشگر در مشهد 5/2 روز بوده و این ضریب بیانگر عدم وجود برنامه منسجم برای افزایش ماندگاری مسافر و زائر در شهر است.مسافرانی که مشهد را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند پس از زیارت امام رضا(ع) مابقی وقت خود را به بطالت می‌گذرانند و همین امر سبب می‌شود تا مسافران خیلی زود این شهر را ترک نمایند.

وی با بیان اینکه نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصتی است که می‌تواند به ایجاد یک نماد، شناسه و برند برای مشهد منجر شود، تصریح کرد: مشهد ثروتمندترین شهر ایران و خاورمیانه در حوزه مفاخر و بزرگان علمی و ادبی است؛ با سرمایه‌گذاری بر مفاخر شهر می‌توانیم به افزایش ضریب پایایی مسافر کمک کنیم.

شهلا با اشاره به اینکه اقتصاد شهر شرایط خوبی ندارد، گفت: با توجه به موارد یاد شده و توجه به آن ها می‌توانیم شرایط مناسبی را حاکم سازیم و در واقع با به حرکت درآمدن چرخه اقتصادی شهر، پویایی بر شهر حاکم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به طوس و رویکرد شورای پنجم برای این شهر اشاره کرد و افزود: یکی از رویکردهای شورای پنجم احیا و زنده کردن آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و منطقه طوس است؛ شورای پنجم، نخستین شورا در نظام شورایی مشهد است که کمیسیون ویژه عمران طوس را به مجموعه کمیسیون های خود اضافه کرده است.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این کمیسیون جلسات پربار و پرشوری برگزار شده و ثمرات آن را به زودی با رفتن به طوس مشاهده خواهید کرد.امیدواریم طی 4 سال فعالیت شورا، طوس و مقبره فردوسی از مهجوریت و مظلومیت خارج شود؛ باید در کنار حرم مطهر رضوی به مفاخر شهر هم بپردازیم تا خدمت خود را به حوزه فرهنگ، ادب و هنر شهر نشان دهیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *