تلاش برای ارتقا محصولات صادراتی

استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی این استان که در سطح کشور هم مطرح بوده، برای ارتقاء کیفی تولیدات به ویژه محصولات صادراتی ضروری است.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در بازدید از آزمایشگاه تستا در شهرک فناوری صنایع غذایی مشهد افزود: خراسان رضوی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین استان‌ها در بخش صنایع غذایی است به‌طوری که برندهای آن در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی محصولات صنایع غذایی خراسان رضوی به دلیل مشکلات آنتی بیوتیک یا موارد دیگر ظرفیت صادرات پیدا نمی‌کند. این مساله تولیدکننده و صادرکننده را متضرر می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از عودت محصولات صنایع غذایی باید از ظرفیت آزمایشگاهی این منطقه به ویژه آزمایشگاه تستا در شهرک فناوری صنایع غذایی استفاده شود.

وی افزود: باید همه صنایع غذایی نسبت به ظرفیت آزمایشگاه تستا توجیه و با نحوه بهره برداری از ظرفیت آن آشنا شوند. ضروری است همه سازمان‌های دولتی برای بهره برداری بیشتر، کامل تر و بهتر از این ظرفیت آزمایشگاهی برنامه ریزی و استفاده سایر واحدهای تولیدی از آن بسترسازی نمایند.

رشیدیان ادامه داد: آزمایشگاه تستا ظرفیت بسیار خوبی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی دارد که باید فعالیت پررونقی داشته باشد. ارتباط این آزمایشگاه با واحدهای تحقیق و توسعه شرکتهایی که در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند باید برقرار گردد.

وی در خصوص رفع مشکل مالی آزمایشگاه تستا هم گفت: مطالبه تسهیلاتی این آزمایشگاه از سازمان صنایع کوچک باید پیگیری و در اسرع وقت برطرف شود اما نمی‌توان از محل کمکهای فنی و اعتباری به وصول مطالبه این آزمایشگاه در بخش تسهیلات کمکی کرد.
در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شرکت آزمایشگاه کنترل کیفی تستا سال 1384 با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال راه اندازی شده و در کشور منحصر به فرد است.

مسعود مهدیزاده مقدم افزود: شرکت تستا با اخذ مجوز از نهادهای قانونی ذیربط در زمینه‌های آزمایشگاه آزمون سم شناسی و روش‌های نوین دستگاهی، بخش کنترل فیزیک و شیمایی، بخش میکروبیولوژی و مولکولاربیولوژی، آزمایشگاه کالیبراسیون، واحد بازرسی، واحد آی.تی، واحد آموزش، واحد تضمین کیفیت و واحد تحقیق و توسعه فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این شرکت برای تجهیز آزمایشگاه درخواست تسهیلات داده بود که مشمول یارانه در قالب کمکهای فنی و اعتباری که در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار داشت شد اما پرداخت تسهیلات به این شرکت طول کشید و درزمان پرداخت نیز بخشی از یارانه تسهیلات پرداخت نشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: درخواست شرکت تستا پرداخت یارانه تسهیلات برای کمک به تامین تجهیزات لازم آزمایشگاه است که از طریق سازمان صنایع کوچک پیگیری می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *