ترویج کشت گیاهان دارویی با اقلیم متناسب هرمنطقه

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی بر ترویج کشت گیاهان دارویی با اقلیم متناسب هر منطقه در استان تأکید کرد.

بهروز بنیادی در بازدید از شهرک صنعتی کاشمر و کارخانه گیاهان دارویی ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه، افزود: کشت گیاهان دارویی در هر منطقه از استان توسط کشاورزان و تولید و آماده سازی آن در کارخانه باعث مزیت‌های فراوانی از جمله صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های تولید، رشد اشتغال و رونق اقتصادی آن منطقه سبب خواهد شد.

وی افزود: کشاورزان و صنعتگران شهرستان باید از محصولات کشاورزی که در این منطقه وجود دارد استفاده و به کمک هم محصولی جدید تولید و آن را برند جهانی کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ظرفیت‌های اقتصادی منطقه فراوان است و باید تعاملی ویژه بین کشاورزان و صنعتگران برقرار شود تا بیش از این شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

در حاشیه این بازدید مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي گفت: بستر‌های لازم برای توسعه بیشتر این منطقه فراهم است و با همکاری بیشتر بخش خصوصی بخصوص صنعتگران و کشاورزان می‌توان اعتلای این منطقه جهانی شود.

مسعود مهدي زاده مقدم افزود: با اقلیم و شرایط جغرافیایی که استان دارد و نیز با تلاش و برنامه‌ریزی باید تعامل و همفکری بین صنعتگران و کشاورزان استان بیشتر شود تا رشد و رونق اقتصادی را برای آن‌ها بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کارخانه گیاهان دارویی در شهرک صنعتی کاشمر نمونه‌ای بارز از این همکاری است که هم اکنون محصول خود را به بازار جهانی صادر می‌کند و جزو صادرکنندگان نمونه کشوری است و این واحد صنعتی هم اکنون پروانه تولید بالغ بر 40 قلم گیاه دارویی را دارا است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *