بحران آب مشکل اساسی و پیش روی دولت دوازدهم

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با اشاره به مشکلات اساسی جامعه گفت:اولین مشکلی که مردم با آن مواجه هستند، بحران آب است که متفق القول مجلس و قوه مجریه بر روی آن تفاهم صد در صدی دارند.

برنامه “بهارستان” با موضوع مهمترین مولفه ها و الزامات انتخاب وزیران کارآمد با توجه به مسائل اصلی کشور از نگاه نمایندگان مجلس و با حضور دکتر بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

بهروز بنیادی با اشاره به مشکلات اساسی جامعه گفت: مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، چند مسئله است و اولین مشکل بحران آب است که متفق القول مجلس و قوه مجریه بر روی آن تفاهم صد در صد دارند. بحران محیط زیست، آسیب های اجتماعی، بیکاری، صندوق های بازنشستگی از چالش های اصلی دیگر جامعه هستند و امیدواریم در دولت دوازدهم با همکاری دولت و مجلس و همه ارکان نظام بر آن فائق بیاییم.

وی در رابطه با نحوه تعامل مجلس و دولت اظهار داشت: معیار برای مجلس همیشه قانون است و انتظارمان بر این است که با توجه به برنامه ششم توسعه، مجموعه هیئت دولت و وزرا مشی شان در چارچوب برنامه سند ششم توسعه باشد تا بتوانم به مشکلاتی که وجود دارد و مورد وثوق همه قرار گرفته متحدانه به این مسئله عمل کنند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس قوانین و برنامه های موجود را برای رفع مشکلات کافی دانست و در عین حال گفت: در جلساتی که با وزرای پیشنهادی در فراکسیون ها به صورت تخصصی مطرح شد، اغلب وزرا این نظر را داشتند که برنامه ششم کامل است و مسایلی که برای راهبردهایشان نیاز دارند در این برنامه گنجانده شده و مواردی هم بود که مطرح کردند نیاز به ارائه لایحه است تا بعضی از گره های کوچک باقی مانده را از طریق قانونی بتوانیم حل کنیم.

وی کلیت وزرای پیشنهادی را مثبت تلقی کرد و بیان داشت: این کابینه در سطح کابینه یازدهم است و افرادی که معرفی شده اند باتجربه هستند و برخی از گذشته در بحث های مدیریتی دارای سوابق هستند.

بنیادی به نحوه رویکرد نظارتی مجلس نسبت به اجرای برنامه های وزرا و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: ما به عنوان قانون گذار دولت و برنامه های وزرا را رصد می کنیم تا در چارچوب برنامه ششم توسعه باشند. و همچنین مسایلی که خودشان مطرح کردند در کمیسیون تخصصی بررسی می شود و در آینده رصد خواهد شد و بر حسب قول و قرارهایی که گذاشته شده مجلس از آنها بازخواست خواهد کرد.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد از مسایل سیاسی و افراطی خارج شویم و به منافع ملی فکر کنیم و به مسائل رویکرد علمی و تخصصی داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *