بالا رفتن قیمت طلا ربطی به کاهش سود بانکی ندارد

قائم مقام اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: نمی‌توان افزایش نرخ طلا را تنها به کاهش سود بانکی ربط داد زیرا افزایش نرخ جهانی هر اونس طلا، تحولات منطقه‌ای، بالا رفتن رخ ارز و شروع فصل عروسی‌ها عوامل موثر بر بازار طلا هستند.

رضا وفادار نصرالله زاد پیرامون تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار طلا و جواهر مشهد افزود: کاهش نرخ سود بانکی اقدام خوبی بود که از سمت دولت انجام شد اما نتوانسته رونق را به بازار بازگرداند.

وی با اشاره به افزایش 6 هزار تومانی هر گرم طلا طی یک ماه اخیر، گفت: نمی‌توان افزایش نرخ طلا را تنها به کاهش سود بانکی ربط داد زیرا افزایش نرخ جهانی هر اونس طلا، تحولات منطقه ای، بالا رفتن رخ ارز و شروع فصل عروسی‌ها نیز بر بازار طلا تاثیرگذار هستند.

وفادار نصرالله زاد خاطرنشان کرد: متأسفانه با اجرای سیاست‌های غلط مالی و بانکی که در کشور اجرایی شد شاهد رکود در بازار طلا و جواهر کشور بوده ایم که این امر منجر به تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای صنفی این اتحادیه شده است.

قائم مقام اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به تعطیلی 50 کارگاه طلاسازی در مشهد، بیان کرد: طی دو سال گذشته تعداد کارگاه‌های طلاسازی در مشهد از 120 کارگاه به 70 کارگاه رسید که بهترین گواه بر کسادی بازار طلا و جوار است.

وی با انتقاد از قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون بر کسادی بازار طلا و جواهر افزوده است زیرا این قانون باعث گران‌تر شدن طلا می‌شود و با این اقدام قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد و بر کسادی بازار دامن می‌زند.

وفادار نصرالله زاد تصریح کرد: خوشبختانه این قانون برای بازنگری به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است و نمایندگان مجلس قول اصلاح آن را داده اند تا شاید با این اقدام رونق به بازار بازگردد.

 

 

منبع: راه دانا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *