بازدید سرپرست وزارت نیرو از پست تامین برق منحصربفرد در مشهد

سرپرست وزارت نیرو روز پنجشنبه در ادامه برنامه های خود در سفر به مشهد از طرح در دست ساخت پست تامین برق منحصربفرد میدان شهدای مشهد در عمق 16 متری زمین بازدید کرد.

طرح پست 132.20 کیلوولت GIS میدان شهدای مشهد با 200 مگاولت آمپر ظرفیت شامل چهار ترانس قدرت با ظرفیت هر دستگاه 50 مگاولت آمپر است.

این پست برق در مساحتی به ابعاد 1110 مترمربع در عمق 16 متری زمین ساخته شده و سامانه کنترلش از راه دور و بدون اپراتور مدیریت می شود.

این پروژه که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به منظور کاهش هزینه ها و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در این عمق ساخته شده که اهداف پدافند غیرعامل را نیز تامین می کند.

حجم بتن ریزی پروژه سه هزار و 600 مترمکعب و میزان آهن آلات و آرماتور بکار برده شده در آن 500 تن است. ساخت این پست برق 210 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
تامین برق حرم مطهر رضوی، مشترکان تجاری و خانگی طرح بزرگ میدان شهدا و نیز تامین برق خطوط دوم و سوم متروی مشهد از اهداف ساخت این پست برق هستند.
پست تامین برق میدان شهدای مشهد مهر ماه آتی به بهره برداری می رسد.

شرکت برق منطقه ای خراسان افزون بر سه میلیون مشترک را در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی زیر پوشش دارد. همچنین یک هفتم صادرات برق کشور از طریق شرکت برق منطقه ای خراسان بطور عمده به افغانستان(سالانه 650 میلیون کیلووات ساعت) و بعضا به تکمنستان صورت می گیرد. ظرفیت تولید نیروگاههای برق در این منطقه پنج هزار و 158 مگاوات است. هم اکنون نیروگاههای توس، شریعتی، فردوسی، سیکل ترکیبی شیروان، سیکل ترکیبی قاین(شهید کاوه)، نیروگاه گازی قاین، سیکل ترکیبی نیشابور، نیروگاه بادی بینالود و چندین نیروگاههای دیزلی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی عهده دار تولید برق در خراسان هستند.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *