«باد» بستر همکاری در زمینه انرژی

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به میزان بالای مصرف انرژی در کشورهای آسیایی، همکاری کشورهای این قاره در استفاده از انرژی باد می‌تواند بستر مناسبی برای همکاری در زمینه انرژی و تبادل تجربیات مربوطه باشد.

هاجر چنارانی در حاشیه نشست کمیته مشورتی انرژی مجمع مجالس آسیایی که عصر پنج شنبه در کشور بوتان برگزار شد، افزود: بی‌تردید انرژی نقش مهمی در دستیابی به توسعه به طور اعم و نیز اهداف مورد توافق توسعه‌ای از جمله اهداف توسعه هزاره، بطور اخص دارا است.

 

بررسی موضوع انرژی بادی در چارچوب مقرون به صرفه بودن

عضو کمیته مشورتی انرژی مجمع مجالس آسیایی، افزود:بررسی موضوع انرژی بادی در چارچوب معیارهایی نظیر پایایی، قابلیت اجرایی داشتن، مقرون به صرفه بودن انجام شده و در عین حال از پذیرش اجتماعی و نیز مشخصه لطمه نزدن به محیط زیست برخوردار باشد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های واقع گرایانه بر اساس نیازها و نیز در نظر داشتن تبعات آنها و همچنین اتخاذ تدابیر مقتضی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند ما را به نتایج قابل تحققی در آینده رهنمون سازد. هیچکس نمی‌تواند نقش برتر سوخت‌های فسیلی در این دهه و دهه‌های آتی در فراهم نمودن انرژی مورد نیاز در همه بخش‌ها در سراسر جهان را نادیده بگیرد.

 

همکاری‌های منطقه‌ای برای اتخاذ سیاست‌های مناسب در مورد انرژی

چنارانی اضافه کرد: همچنین هیچ فردی نمی‌تواند ضرورت انجام پژوهش و نیز بهره برداری از منابع انرژی جدید و تجدید پذیر به منظور محافظت از منابع طبیعی و حمایت از محیط زیست را مورد غفلت قرار دهد.

وی افزود: به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب در مورد انرژی و بهره گیری از ظرفیت‌های لازم جهت دستیابی به اهداف مورد نظر برای توسعه پایدار، ویژگی‌های مختلفی از جمله همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی، دستیابی و در دسترس بودن منابع انرژی، بهره وری از انرژی و تنوع منابع آن و ابزارهای اجرایی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

 

لزوم استفاده از انرژی‌های باد و خورشید

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی‌های باد و خورشید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، در بسیاری از مناطق و استان‌های خود از ظرفیت‌های بالایی جهت بهره برداری از این نوع انرژی‌ها که یک انرژی پاک محسوب می‌شوند، برخوردار است.

عضو کمیته مشورتی انرژی مجمع مجالس آسیایی ، تصریح کرد: با توجه به میزان بالای مصرف انرژی در کشورهای آسیایی، همکاری کشورهای این قاره در استفاده از انرژی باد می‌تواند بستر مناسبی برای همکاری در زمینه انرژی و تبادل تجربیات مربوطه باشد و بی‌تردید پارلمان‌های آسیایی می‌توانند نقش مهم خود را در تسهیل این همکاری‌ها ایفا کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *