ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده سطح شهر در آستانه سال تحصیلی جدید

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی ویژه برای ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده سطح شهر در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

مهدی امامی میبدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سازمان ترافیک با استفاده از سیستم‌های هوشمند و تجهیزات نوین ترافیکی سعی داریم که کمترین تاخیر را در معابر برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 350 دوربین نظارتی در سطح شهر مشهد نصب شده است که90 درصد شبکه مهم شهری را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویوری، عبور از چراغ از قرمز، دوربین سرعت و دوربین‌های طرح ترافیک در سطح شهر مشهد فعال است.

وی در خصوص فعالیت مرکز کنترل ترافیک گفت: در حال حاضر در مرکز کنترل ترافیک نماینده ارگان‌های مختلف حضور دارند و اتفاقات سطح شهر را رصد و مدیریت می‌کنند.

امامی میبی به خط‌کشی ایمنی معابر در آستانه سال تحصیلی عنوان کرد: برنامه کاری در آستانه سال تحصیلی ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده سطح شهر به‌خصوص در نزدیکی مدارس است؛ همچنین خط کشی شبکه بزرگراهی نیز در پاییز انجام خواهد شد.

وی در خصوص اقدام لازم برای کاهش ترافیک شهر در سال تحصیلی عنوان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که اگر در سال تحصیلی سفر خود را 5 دقیقه زودتر آغاز کنند شاهد ترافیک شهری نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر بوستان ترافیک برای آموزش کودکان و دانش‌آموزان در میدان حافظ افتتاح شده که ما این آمادگی را داریم تا این فضای آموزشی را در اختیار مدارس قرار دهیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *