افتتاح ۱۸ طرح صنعتی و معدنی استان در هفته دولت

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، یک واحد تولیدی آرد در شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

سید جواد حسینی در این مراسم گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال، 18 پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار 3 هزار و 352 میلیارد ریال در سطح استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد که افزایش 40 درصدی نسبت به هفته دولت سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که میزان اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های بخش صنعت و معدن رتبه اول را در استان داراست؛ افزود: به لحاظ اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت مخابرات و دانشگاه علوم پزشکی دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی می‌باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه درهفته دولت هزار و317 پروژه با اعتبار 15 هزار و 450 میلیارد ریال در استان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی مربوط به شرکت توزیع برق، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی می‌باشد.

وی افزود: این تعداد پروژه به لحاظ تعداد 14 درصد رشد و به لحاظ اعتبارات 30درصد رشد نسبت به سال قبل دارد.

حسینی تصریح کرد: با هدف عدالت ترجیحی 148 پروژه جدید نیز در هفته دولت مختص روستاهای استان کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی بهره‌وری را انجام کار درست به شیوه درست دانست و افزود: 3.5 درصد از رشد ۸ درصدی اقتصادی باید از طریق بهره‌وری محقق گردد.

معاون استاندار پر اهمیت‌ترین مقوله کشور را امنیت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد و آثار اقتصاد مستقیم بر امنیت تاثیر گذار است و به لحاظ اهمیت اقتصاد مقام معظم رهبری شعار چند سال اخیر را با رویکرد‌های اقتصادی تعیین کرده‌اند.

وی افزود: دولت نیز با تاسی از مقام معظم رهبری هفته دولت را به نام «تدبیر و امید برای اشتغال و تولید» نام‌گذاری کرده است.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:صادرات یکی از نیازهای ضروری واحدهای تولیدی خراسان رضوی است که باید به آن توجه شود.

 

 

راضیه علیرضایی افزود: دولت و بخش خصوص جهت ساختن ایران باید در کنار یکدیگر باشند و نیاز است به موضوع صادرات به عنوان یکی از نیاز‌های ضروری خراسان رضوی توجه شود.

وی افزود: همدلی و هم افزایی باعث رشد هر شهری خواهد شد و گناباد نمونه همدلی بین مسئولین و شهروندان است و می‌توان از این گونه طرح‌ها که براساس نیاز و مشارکت مردم ایجاد شده الگو برداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از سال ۹۲ ما شروع کرده‌ایم به بررسی واحدهایی که مشکل داشته‌اند که از این تعداد در گناباد ۱۴ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

علیرضایی تصریح کرد: امروزه در راستای تقویت واحد‌های صنعتی نیاز به روش‌های جدید مالی داریم که در این راستا اقداماتی از جمله دریافت تسهیلات توسط خریدار به منظور گسترش و نوسازی واحد خود به جای دریافت تسهیلات توسط سازنده اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بسزای کمک‌های مردمی در توسعه یک طرح اظهار کرد: واحد‌های تولیدی موجود باید به فکر توسعه باشند زیرا زیرساخت‌ها برای آنها آماده است و هزینه کمتری را نیاز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: از سهم نوسازی برای واحدهای تولیدی تاکنون مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق اقتصادی پرداخت می‌شود که در همین حوزه تاکنون یک هزار و دویست و ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

علیرضایی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهایی که در وضغیت قرمز بوده‌اند، پرداخت شده است.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *