اشتغال مهم‌ترین اولویت کشور است

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال مهم‎ترین اولویت کشور است و باید به مشکلات حوزه صنعت با دقت بیشتری نگاه کرد.

رضا شیران خراسانی در نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ضمن تاکید بر حمایت از صنعت‌گران استان افزود: باید زمینه های رشد  سرمایه گذاری برای صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم باشد و از ظرفیت های بالای استان بخوبی استفاده شود.

وی درباره مسایل محیط زیستی مرتبط با صنایع اضافه کرد: از مهمترین مناطق توسعه صنعتی و اقتصادی شهرک‌های صنعتی بوده و باید ضمن بهره برداری صحیح از این مناطق به محیط زیست توجه ویژه شود. هم به شهرک‌ها و نواحی که در این مناطق احداث شده و هم به آنهایی که ایجاد خواهند شد که مهمترین نکته آن مکان یابی و انجام دقیق مطالعات منطقه است.

شیران تصریح کرد: در کارگروه‌های مختلفی که در مجلس شورای اسلامی و هم در استان برگزار می شود تمام مسائل صنعتگران استان رصد و پایش می شود تا اگر صاحبان صنعت دغدغه ای دارند سریعاً رفع شود.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تمام سعی و تلاش ما به عنوان یکی از کوچکترین حامیان صنعتگران این است که صاحبان صنایع بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند و در همین راستا تمام برنامه های مختلفی که طرح ریزی شده طبق اولویت ها در حال انجام است.

مسعود مهدی‌زاده افزود: برنامه‌ریزی‌های انجام شده به گونه ای است که بیشتر پروژه ها در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها باشد تا ضمن برخورداری جوانان از اشتغال به رونق اقتصادی مناطق کم‌برخوردار کمک شود.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: هم اکنون شهرک‌های صنعتی 44درصد واحدهای بهره برداری صنایع ، 39 درصد اشتغال و 30 درصد سرمایه گذاری استان را در خود جای داده است.

وی در بخشی از سخنان خود به مسئله محیط زیست اشاره و عنوان کرد: هم اکنون  8 تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی را انجام و بخشی از پساب های این تصفیه خانه در اختیار شرکت آب منطقه ای برای استفاده مجدد قرار می گیرد.

مهدی زاده مقدم اضافه کرد: دو تصفیه خانه  با ظرفیت شش هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز با اعتبار 160 میلیارد ریال در شهرک صنعتی توس و دیگری با ظرفیت تصفیه سه هزار مترمکعب فاضلاب در روز و اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک چرمشهر مشهد در حال اجراست  که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 شهرک وناحیه صنعتی مصوب، 38 شهرک فعال و 2 شهرک در حال احداث که زمینه استقرار بالغ بر  2 هزار و 460 واحد صنعتی بهره برداری شده و اشتغال 72 هزار نفر را فراهم کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *