کمبود پزشکان متخصص در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در سه تخصص رادیولوژیست، متخصص زنان و جراح مغز و اعصاب کمبود و خلاء‌های بسیاری در سطح کشور است، به نوعی که مردم در شهرهای زیر 100 هزار جمعیت از عدم دسترسی به پزشکان در این سه تخصص رنج می برند.

بهروز بنیادی افزود: عدم عدالت در دسترسی پزشکان متخصص و کمبود رشته‌های تخصصی از مشکلاتی است که در برنامه دولت دوازدهم گنجانده شده است.

وی درباره خلاءهای جامعه پزشکی افزود: مهم‌ترین مشکل حوزه پزشکی عدم عدالت در دسترسی به پزشکان متخصص است، پزشکان عمومی تا حدودی با طرح پزشک خانواده و احداث مراکز جامع سلامت در روستاها و برخی شهرها در دسترس‌ قرار گرفتند اما در مورد پزشکان متخصص شرایط به گونه‌ای دیگر است.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود رشته‌های تخصصی در کشور از دیگر معضلاتی است که به نسبت سرانه جمعیت مخصوصا در شهرهای زیر 50 هزار نفر محسوس‌ است، امیدواریم با عملیاتی شدن سیستم ارجاع و فعال شدن کیلینک‌های ویژه در سراسر کشور، وضعیت بهبود یابد.

بنیادی با اشاره به اینکه موارد و خلاءهای مذکور در برنامه‌ وزیر بهداشت و درمان برای دولت دوازدهم گنجانده شده است، گفت: ظرفیت پذیرش این رشته‌ها در دولت دوازدهم افزایش پیدا می‌کند، در برنامه‌های مذکور همچنین در خصوص دسترسی متخصصان تصمیماتی گرفته شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کسانی که حاضر به ارایه خدمات پزشکی در تخصص‌های مختلف در مناطق محروم هستند، درصدی در نمره پذیرششان برای این منظور در نظر گرفته شده تا عدالت در دسترسی به پزشکان متخصص تحقق پیدا کند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *