مبارزه با موادمخدر باید از حالت جزیره‌ای خارج شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی و فرهنگی ریشه گرایش به موادمخدر است، گفت: مبارزه با موادمخدر فراگیر بوده لذا باید از حالت جزیره‌ای خارج شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص خلاء‌های قانون مبارزه با موادمخدر، گفت: اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر ضروری است اما مبارزه با موادمخدر تنها با تصویب قوانین اصلاح نمی‌شود، هم‌اکنون نتایج کارهای پژوهشی ریشه‌های اعتیاد را نشان می‌دهد لذا باید آنها ارزیابی و عملیاتی شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه عدم امکانات لازم برای سرگرمی سالم و مفرح و ورزش و سلامت، عدم ارایه آموزش های صحیح و سستی باورهای اخلاقی و دینی به عنوان علل گرایش به اعتیاد در جامعه رها شده لذا این چنین جامعه‌ای صرفا با نصیحت یا مبارزه پلیسی اصلاح نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه‌های پلیسی مانع گرایش به اعتیاد نمی‌شود، افزود: متاسفانه جوانان با داشتن شور و نشاط جوانی بیکار بوده و محیطی برای تحقق ظرفیت‌های خود ندارند، مردم هم به جهت زندگی در فضای دلمرده و افسرده به مواد شادی آور شیمیایی و تسکین دهنده‌های شیمیایی و موادمخدر روی می‌آورند.

رحیمی جهان‌آبادی معتقد است: ریشه گرایش به موادمخدر اجتماعی و فرهنگی است لذا تا زمانی که معضلات درحوزه اجتماعی و فرهنگی حل و فصل نشود، انواع موادمخدر گسترش و مصرف آن افزایش پیدا می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مبارزه با موادمخدر هم نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: هرچند این قانون در چند مرحله اصلاح شده اما مهم‌ترین بخش یعنی مبارزه قاطع‌تر با باندهای عمده قاچاق موادمخدر  باید به شکل جدی تر و پر‌رنگ‌تر یدده شود، البته بخشی از آن در طرح کاهش مجازات اعدام دیده و اصلاح شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همچنین مبارزه با موادمخدر از حالت جزیره‌ای باید خارج شود، در واقع بخش‌های مختلف نظام اعم از اجرایی، نظارت، قضایی، حقوقی و فرهنگی باید درگیر مبارزه با موادمخدر شوند، ستاد مبارزه با موادمخدر یا قوه قضاییه تنها مسئول مبارزه و مجازات نیستند، لذا مبارزه با موادمخدر که فراگیر است را نمی‌توان به شکل جزیره‌ای نگریست.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *