حل مشکل فرهنگی در کشور، پیش نیاز اجرای عدالت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در صورت حاکم کردن دموکراسی و شایسته‌سالاری درکشور، عدالت به ‌آسانی محقق خواهد شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه بشر از ابتدای خلقت تاکنون درگیر برقراری عدالت بوده است، گفت: در صورت برقراری عدالت، مدینه فاضله مد نظر همه ادیان، تفکرات و گروه های انسانی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در صورت حاکم کردن دموکراسی و شایسته‌سالاری درکشور، عدالت به ‌آسانی محقق خواهد شد، ادامه داد: برقراری دموکراسی و شایسته سالاری، نیاز به اقدام فرهنگی دارد که متاسفانه بیش‌ترین مشکلات ما در کشور ناشی از ضعف فرهنگی است.

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که مردم مجاب نشوند که انسان‌ها به صرف انسان و مخلوق خدا بودن با یکدیگر برابر بوده و هیچ‌کسی نمی‌تواند به دلیل باورهای سیاسی، مذهبی و گروهی، دیگران را مورد بی‎‌مهری و تعرض قرار داده و حقوق آن‌ها را نادیده بگیرد، نمی‌توان به صرف تصویب قانون مشکلی را در بحث تحقق عدالت حل کرد.

وی با بیان اینکه دموکراسی پیش از این‌که قانون باشد، یک باور است، توضیح داد: امروز در عراق صدام حسین و در افغانستان، طالبان سرنگون شده اند اما در این کشورها شاهد تحقق دموکراسی نیستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تا زمانی که زمینه‌ی فرهنگی برقراری دموکراسی فراهم نشود، عدالت برقرار نخواهد شد، ادامه داد: زمینه‌ی فرهنگی نیز با گسترش احترام به انسانیت محقق خواهد شد. اما تا زمانی که ضعف فرهنگی پذیرفته نشود مشکلی حل نخواهد شد.

 

 

منبع: آنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *