یک وزیر فرهنگی از جنس فرهنگ و هنر

مختصری از بیانیه مجمع هنرمندان خراسان، درخصوص رأی اعتماد به «دکتر صالحی» برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

 

         “بسم الله الرحمن الرحیم”

«مجمع هنرمندان خراسان» به عنوان یک تشکل فراگیر و مستقل، از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، شاعران، نویسندگان و روزنامه نگاران برجسته خراسانی مقیم تهران، از همان بدو تشکیل (سال ۱۳۷۹) با نگاه تخصصی و فراسیاسی‌اش، اعتماد نظام و دولت‌های مستقر با مشرب‌های متفاوت و نیز نظر مساعد نهادهای فرهنگی وهنری کشور را به عنوان یک «گروه مرجع» به خود جلب کرد و با نوع و رویکرد کاملاً متعهدانه  فعالیت‌های مستمر و موُثر فرهنگی-هنری به دور از جنجال و مطالبه‌گری و سهم خواهی و منفعت طلبی، در ۱۷ سال گذشته، از آزمون‌های پیچیده و دشوار سربلند عبور کرده و منشاء خیر و برکات بیشمار برای جامعه هنری و سیاست کلان و راهبردی فرهنگی کشور – به ازعان جمیع صاحبان نظر و هنر بوده است.

از آغاز دولت یازدهم (تدبیر و امید) یکی از اهالی همین قبیله بزرگ، یکی از سکانداران کشتی فرهنگ و ادبیات نوین ایران درمسیر طوفانی انقلاب نوپای اسلامی شد که خوشبختانه، چهارسال بخوبی توانست درکسوت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خدمات شایان تقدیر و اقدامات شوق انگیز و پربرکت کم نظیری را به جامعهٔ ادبی، صنف و صنعت نشر و اهل قلم ایران عزیز تقدیم کند.

اینک نیز او انتخاب شده است تا برای چهار سال آینده، سکان فرهنگ و هنر ملتی را بدست بگیرد که ۳۹ سال پیش به فرموده رهبر کبیرش، یک «انقلاب فرهنگی» اصیل و عظیم را در باستانی ترین سرزمین فرهنگی عالم تحقق بخشید.

سید عباس صالحی به تنهایی، تمام ویژگی‌ها و وجوه ممیزه مثبت وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین را یکجا در خود دارد و از تمام نقاط ضعف آنها مبرا است. استاد سید عباس صالحی ، یک مجتهد مسلم در فقه و فلسفه اسلامی است که سالها از محضر بزرگان حوزه کسب فیض کرده است و مدرک عالی دکترای دانشگاهی اش را [ نه مثل بسیاری صاحب منصبان، با پشت میز نشینی و از راه دور ] با دود چراغ خوردن و شب را با کتاب و قلم صبح کردن، اخذ کرده است.

دکتر صالحی  بیش از آنچه به تصور آید، با «هنر» به ماهو هنر ، به ویژه هنرهای مدرن ماُنوس است. با شعر سر و سّری شاعرانه دارد و بر ادبیات، تسلط کامل. ازخوانندگان ثابت رمان‌های بزرگ و آثار شاخص نویسندگان مشهور ایران وجهان است. او زیر و بم موسیقی را خوب می‌شناسد. فقه موسیقی را عمیقاً درک کرده است و نگاه متحجرانه به موسیقی را برنمی‌تابد. با تئاتر و هنرهای نمایشی و نیز هنرهای تجسمی نیز آشنایی صمیمی است. او از معدود حوزوی هاست که نه تنها سینمای ایران، بلکه سینمای غرب و هالیوود را با دقت دنبال می‌کند و فیلم مطرحی در عالم سینما اکران نمی‌شود که او ندیده باشد یا نبیند.

عمق اندیشه دکتر صالحی بر پایه‌های مستحکم اصول و مبانی فقهی و فلسفه و اندیشه ناب اسلام عزیز استوار است و دقیقاً در مسیری طی طریق می‌کند که افق‌اش، اندیشه‌های بلند امام (ره ) و رهبری ایستاده است. لذا حمایت از دکتر سید عباس صالحی در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید را وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود می‌دانیم.

 

«مجمع هنرمندان خراسان»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *