10 درصد به ظرفیت حمل و نقل ریلی مشهد افزوده شده است

مدیرکل راه‌آهن خراسان در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل ریلی در ایام دهه کرامت گفت: با توجه به حجم تقاضایی که برای سفر به مشهد در این ایام وجود دارد طبیعی است که در برخی از مسیرها با کمبود بلیت مواجه شویم ضمن اینکه 10 درصد به میزان ظرفیت حمل و نقل ریلی مشهد در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل اضافه کردیم.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: در حال حاضر زمینه تشرف 360 هزار نفر به صورت ورودی و خروجی از 29 شهر و مرکز استان به مشهد و زیارت امام رضا(ع) با 950 رام قطار فراهم شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تعداد رام قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیان کرد: با ورود واگن های جدید و خروج واگن‌هایی با عمر بالا، عمر ناوگان ریلی نسبت به سال گذشته 6 سال جوا‌ن‌تر شد.

مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به تشرف 180 زائر خارجی از هندوستان به مشهد، افزود: این زائران از طریق قطار به حرم حضرت معصومه(س) و سپس به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند، در ادامه یک سفر به نیشابور داشتند و از نیشابور از طریق حمل و نقل ریلی به تهران بازگشتند.

ضیایی‌مهر عنوان کرد: با همکاری تعدادی از شرکت‌های مسافرتی زمینه تشرف 100 زیارت‌اولی از طریق قطار در ایام دهه کرامت به مشهد فراهم شده است، به زائران زیارت‌اولی تسهیلات و تخفیفات ویژه در حوزه حمل و نقل و اقامت ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از شرکت‌های مسافرتی زمینه تشرف 150 تن از زنان سرپرست خانوار که عمدتا زیارت اولی هستند را از طریق راه‌آهن فراهم کرده است.

مدیرکل راه آهن خراسان خاطرنشان کرد: نمایشگاهی در ایستگاه راه‌آهن مشهد متناسب با ایام ولادت امام رضا(ع) برپا شده است، همزمان با صبح ولادت امام رضا(ع) نیز مراسم استقبال از زائران با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود و توزیع بسته‌های متبرک نیز صورت می‌گیرد.

ضیایی‌مهر یادآور شد: با توجه به حجم تقاضایی که برای سفر به مشهد در این ایام وجود دارد طبیعی است که در برخی از مسیرها با کمبود بلیت مواجه شویم، ضروری است مسافران برای تهیه بلیت سفر از قبل برنامه‌ریزی کنند و هم‌اکنون نیز فروش بلیت از طریق اینترنتی ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *