کلیات برنامه های وزرای دولت قابل قبول است

احتمال عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر معرفی شده دولت

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس نتوانند رای اعتماد بگیرند.

حمید بنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معمولا برای چینش وزیران در مجلس اجماعی صورت می گیرد و آنچه تا کنون شاهد آن هستیم برآیند مجلس از وزرای پیشنهادی مثبت است.

وی ادامه داد:برخی از وزرای پیشنهادی که برنامه ها و صحبت های آنها را شنیده ایم ضعف هایی دارند که احتمال می رود دو تا سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد از مجلس نگیرند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته جلسات فشرده ای وزرای پیشنهادی با فراکسیون ها و کمسیون های مجلس برگزار کرده اند تا نمایندگان در جریان دقیق برنامه ها و صحبت های آنها قرار گیرند.

وی افزود: در این جلسات وزرای پیشنهادی نقدها و پیشنهادات نمایندگان راشنیده اند و از سوی دیگر نمایندگان نیز در جریان مشکلات پیش رو قرار گرفته اند.

بنایی در خصوص وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: احتمالا وزارتخانه علوم با سرپرست اداره شود تا رئیس جمهور به جمع بندی در خصوص گزینه های پیشنهادی برسد البته مجلس نیز آمادگی کمک به دولت را دارد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظر نمایندگان در خصوص جناب آقای جهرمی که با ۳۶ سال سن وارد این عرصه شده اند مثبت است و ما در مجلس ایشان را فردی خلاق، خوش فکر دیده ایم و برنامه های توسعه ای خوبی را نیز به نمایندگان ارائه کرده اند.

بنایی افزود: امیدوار بودیم حداقل یک وزیر زن از طرف دولت به مجلس پیشنهاد شود و حتی کمسیون بانوان مجلس این پیشنهاد را به دولت داده بود ولی این مهم از سوی دولت صورت نگرفت.

 

وزیران پیشنهادی صلاحیت خود را از نمایندگان می گیرند

هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به وجود کمپین های خارج از مجلس برای تخریب وزیران پیشنهادی و تحت تاثیر قرار دادن نمایندگان هشدار داد و گفت: وزیران پیشنهادی صلاحیت خود را از نمایندگان می گیرند.

چنارانی در گفت وگو با ایرناافزود: وزیران پیشنهادی معرفی شده این دوره نسبت به دوره قبل از اعتدال بیشتری برخوردارند و بیشتر میانه روتر و مستقل تر هستند.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با این وزیران می تواند تعاملات بهتری داشته باشد، اظهار داشت: در نگاه کلی ما؛ نگاه افراطی و تندرویی که باعث یک سری پست رفت هایی برای کشور ایجاد شده است در این کابینه دیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: فکر نمی کنم در این دوره وزیرانی باشند که رای اعتماد نگیرند. بیشتر وزیران روی سبقت گرفتن رای برتری دارند تا رای بیشتری بگیرند.
نماینده نیشابور و فیروزه با اشاره به این که اکثریت وزیران تایید می شوند، تاکید کرد: ممکن است خلاف این هم اتفاق بیفتد ولی فکر می کنم اکثریت وزیران پیشنهادی صلاحیت خود را از نمایندگان می گیرند.

چنارانی تصریح کرد: آن چیزی که در برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدیم واقعا برنامه های خوب و وفق برنامه ششم توسعه بود و برنامه های بقیه وزیران پیشنهادی تقریبا 50 به بالا با برنامه ششم توسعه اقتصادی هماهنگی دارد.

وی گفت: دیدگاه کلی که درباره وزیران پیشنهادی وجود دارد دیدگاه مثبتی است ولی متاسفانه یک سری گروه های خاصی وارد شدند و دنبال این هستند که نمایندگان را تحت تاثیر قرار بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است در مورد برخی وزیران نظر مثبتی نداشته باشیم، ولی آن چیزی که وجود دارد این است که نگرش رییس جمهوری نسبت به وزیران همین بوده یعنی آن چیزی که در چنته بود.

چنارانی اظهار داشت: اما اگر بخواهیم این نمایندگان رای نیاورند، بعد از آن می خواهند چه کسانی را معرفی کنند.

نماینده نیشابور و فیروزه به وجود کمپین های خارج از مجلس هشدار داد و گفت: متاسفانه این کمپین ها یا دنبال حمایت از وزیران و یا دنبال تخریب وزیران پیشنهادی هستند البته نمی توانند روی دیدگاه کلی نمایندگان تاثیر خاصی بگذارند؛ این کمپین ها جایگاه درستی ندارند و فکر نمی کنم بتوانند تاثیر زیادی روی نمایندگان بگذارند.

چنارانی گفت: انشاءالله یک شفاف سازی برای نمایندگان ایجاد بشود که به صلاح مملکت و انقلاب باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *