عقلانیت، محور شخصیت امام رضا(ع) بود

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: عقلانیت محور اساسی شخصیت امام هشتم(ع) بود و بسیاری از مشکلات را با همین ویژگی رهبری می‌کردند.

نصرالله پژمانفر صبح چهارشنبه در همایش مجمع بین المللی خادمان رضوی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد افزود: در دنیا با بن بست‌هایی مواجه هستیم که شرق و غرب آن را ایجاد کرده‌اند و اسلام به عنوان راه خروج توانسته مفید واقع شود و آنها را حل کند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: در پاسخ به مسائل متعددی که امروز نیاز بشر بوده و برای آن‌ها پیش آمده است، اسلام توانسته به عنوان تنها راهی که مشکلات را سامان دهد، اقدام کند و به پیش رود.

وی تاکید کرد: برای متوقف کردن این حرکت بزرگ الهی در دنیا اقدامات زیادی شکل گرفته اما به لطف الهی، اسلام ناب و الهی که اهل بیت(ع) و معصومین در تبیین آن تلاش داشته‌اند در مسیر خود پیش می‌رود و در بین انسان‌ها رخ‌نمایی می‌کند.

وی با اشاره به تحریفی که دشمن درصدد است در دین اسلام به‌وجود آورد گفت: امروز یکی از خطرهایی که حرکت اسلامی را در دنیا با مشکل مواجه کرده است، ایجاد تحریف در اسلام است و ترویج نسخه غیر صحیح از اسلام نگران کننده است.

پژمانفر ادامه داد: تحریف در شخصیت‌هایی که در اسلام نقش آفرین بودندمانند امام رضا(ع) وجود دارد تلاش می‌شود چهره غیر واقعی از این امام رئوف را به نشان دهند.

این نماینده در مجلس دهم، تاکید کرد: در این میان وظیفه ماست که تلاش کنیم شخصیت واقعی آن حضرت را که بر اساس محوریت عقلانیت و عطوفت است ترویج و به همگان نشان دهیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *