شرکت در حج تمتع با مجوز شورای عالی امنیت ملی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در حج تمتع امسال یک تصمیم ملی و براساس مجوز شورای عالی امنیت ملی است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست «حج و تضمین حفظ حرمت و امنیت حجاج» که شب یکشنبه در مسجد امام علی(ع) مشهد برگزار شد، افزود: حدود پنج ماه پیش ارسال دعوتنامه از سوی وزارت حج عربستان برای مسئولان حج و زیارت ایران به منظور شرکت در حج تمتع امسال در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و پس از بررسی همه جوانب و با حضور روسای سه قوه مجوز شرکت در حج تمتع سال جاری صادر و به سازمان حج و زیارت ابلاغ گردید.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رفت‌وآمد بین مدیران حج ایران و عربستان انجام شده و عوامل سازمان حج و زیات ایران در عربستان حضور دارند و موضوع اسکان، نقلیه، انعقاد قرارداد با طرف عربستانی و دیگر مسائل جاری عملیات حج در آن کشور را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: زمان رفت‌وبرگشت پروازها روشن شده و بخش عمده زمان بندی جابجایی حجاج انجام شده و عملیات صدور ویزای حجاج نیز در تهران در حال انجام است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته هم اکنون هیچ ارتباط کنسولی با عربستان نداریم و مسائل مربوط به رخدادهای بین دو کشور از جمله دستگیری‌های اخیر ملوانان دو کشور در خلیج فارس از طریق عراق و عمان پیگیری شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *