«سینمای جدید کره‌جنوبی»

سینمای جدید کره‌جنوبی، در مقام صنعت فیلم‌سازی پیش‌رو در دنیا، از سال 1999 شروع شد و تا اوایل 2010 ادامه داشت. در سال‌های ابتدایی این صنعت، مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی به زبان‌های مختلف در کشورهای گوناگون نوشته شد. هم‌چنین به کمک مقالات اکادمیک نوشته شده در سال‌های 2001 تا 2003، این صنعت نوپا توانست اعتبار علمی لازم را کسب نماید و جایگاه سینمای ملی کره‌جنوبی را در میان صنعت فیلم‌سازی سایر کشورهای صاحب‌نام تثبیت کند.

این پیشرفت تا جایی بود که بزرگترین کمپانی‌های تولید فیلم به ویژه در آمریکا شروع به جذب کارگردان‌ها، بازیگران، فیلمنامه‌نویسان و به خصوص تکنیسین‌های فنی کره‌ای به ویژه در زمینه جلوه‌های ویژه کامپیوتری نمودند.

جهش چشم‌گیر سینمای کره به حدی بود که کشورهای بسیاری سعی در الگوسازی از مدل پیشرفت سینمای کره‌جنوبی کردند. این کتاب، که به رخدادهای مابین سال‌های 1999 تا 2010 سینمای کره‌جنوبی و مقدمات آن‌ها می‌پردازد، شروعی است  برای معرفی و آشنایی سینمادوستان ایرانی با این صنعت نوین سینمایی.

کتاب « سینمای جدید کره‌جنوبی» نوشته«مهدی صائبی» را انتشارات ترانه در قطع رقعی و شمارگان 1000 نسخه و با قیمت  10 هزار تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *