سوت قطار در شهر جدید بینالود

دکتر باقری مشاور وزیر راه و شهر سازی در جلسه ای که با حضور مهندس ضیایی مهر مدیر کل راه آهن خراسان و مهندس یزدانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در راه آهن خراسان برگزار گردید گفت : امیدواریم با تعامل و مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت شهر های جدید بزودی شاهد اتصال مرکز شهر جدید بینالود به شبکه ریلی باشیم .

دکتر باقری گفت: یکی از مهم ترین معضلات شهر های بزرگ مساله حاشیه نشینی و گسترش بی رویه شهر هاست و مهاجرت به شهر های بزرگ است که در مشهد باعث نگرانی شده است و معضل دیگر شلوغ شدن معبر های جاده ها و بروز تصادفات و اتلاف وقت مردم در جاده ها و اتلاف سوخت است.

وی خاطر نشان ساخت:رویکرد وزارت راه و شهر سازی در ۴ سال گذشته برای حل این مشکلات، شهر سازی حمل و نقل محور و شهر سازی ریل پایه است، این بدان معنی است که شهر ها باید به تناسب توسعه راه ها بخصوص ریلی توسعه و رشد داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر های جدید که در اطراف کلان شهر های بزرگ احداث می شوند مانند شهر های جدید گلبهار و بینالود از این قضیه مستثنا نیستند و در این جلسه با توجه به دستور و تاکید مقام محترم وزارت راه و شهر سازی اتصال این شهر به شبکه ریلی و ایجاد ایستگاه بینالود با حضور مدیر کل راه آهن خراسان و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر باقری ادامه داد: سوابق این امر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مقرر گردیده است در جلسه با حضور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل شهر های جدید بررسی و با توجه به طرح هایی که مشاور ارایه می نماید ابتدا کریدور مشخص و سپس با همکاری دو شرکت راه آهن ج.ا.ا و شهر های جدید ،راه آهن بزودی به مرکز شهر بینالود متصل گردد.

وی تصریح کرد: رویکرد وزیر محترم راه و شهر سازی ورود ریل به سبک زنگی مردم است و خوشبختانه در این ۴ سال اخیر هر دو شرکت تعامل بسیار خوبی در این رابطه داشته اند و امیدواریم این امر بزودی محقق گردد.

گفتنی است شهر جدید بینالود دارای وسعتی حدود ۳ هزار هکتار می باشد که در ۱۶۰۰ هکتار آن شرکت های بزرگ صنعتی بنا شده است و حدود ۴ هزار نفر کارگر در این شهر مشغول بکار هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *