ساخت 100 سالن ورزش باستانی در کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در بردسکن گفت: با توجه به اینکه ورزش پهلوانی و باستانی با نام ایران در جهان شناخته شده، از فدراسیون بین‌المللی، خواسته‌ایم، مسابقات جهانی این رشته در ایران برگزار شود.

مجتبی جوهری، اظهار داشت: در تقویم سالیانه فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، برگزاری مسابقات مختلف دیده شده، اخیرا  نیز در مسابقات جهانی که در هند برگزار شد، ایران مقام اول را کسب کرد.

وی ببا اشاره به میزبانی بردسکن برای 8 سال متوالی از همایش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور، افزود: خوشبختانه برگزاری این همایش در بردسکن نهادینه شده، از هم‌اکنون، اجرای همایش نهم در این شهرستان با برنامه‌ریزی بیشتری توسط فدراسیون مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور ادامه داد: در ورزش زورخانه‌ای، روح پهلوانی و مردانگی دیده شده، بنابراین، اجرای این ورزش بر روح و روان هم تاثیر می‌گذارد.

جوهری از فعالیت 800 سالن ورزش باستانی در کشور خبرداد و افزود: درحال حاضر، 100 سالن باستانی در شهرهای کشور در حال ساخت است که  نیمی از این سالن‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گود روباز بردسکن را بی‌نظیر برشمرد و اضافه کرد:  نام این شهرستان با داشتن گود روباز در کشور  شهرت دارد، علاوه بر این، ایران در جهان با نام ورزش باستانی و پهلوانی پرآوازه بوده، 86 کشور در جهان  عضو فدراسیون یا انجمن‌های ورزش باستانی و زورخانه‌ای هستند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای را دارای قدمتی 2000 ساله دانست و یادآور شد: برای اجرای همایش‌های کشوری ورزش زورخانه‌ای در کشور، بردسکن را الگو قرار داده و در سال‌های آینده نیز این مراسم بزرگ را در این شهرستان برگزار می‌کنیم.

جوهری گفت: با توجه به اینکه ورزش پهلوانی و باستانی با نام ایران در جهان شناخته شده، از فدراسیون بین‌المللی، خواسته‌ایم، مسابقات جهانی این رشته در ایران برگزار شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *