رییس کل دادگستری از مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تقدیر کرد

معاون قضایی و نماینده تام الاختیار رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از مدیرکل راه و شهرسازی استان برای اقدامات انجام شده در خصوص حفاظت و صيانت از اراضی ملی و حقوق بیت المال تقدیر کرد.
محمدرضا حقی با حضور در جمع مدیران و کارمندان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: حفاظت و حراست از اراضی ملی یکی از اولویت های شورای حفظ حقوق بیت المال است و دادگستری استان به اراضی ملی حساسیت و توجه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان در حفظ و نگهداری و باز پس گیری اراضی ملی تصرف شده طی سال های اخیر افزود: در لوح تقديري كه از سوي رییس کل دادگستری خراسان رضوی به عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان تهيه شده است، از زحمات اداره کل راه و شهرسازی در زمینه حفظ و حراست از اراضی ملی و انفال و رفع تصرف از اراضی ملی قدردانی شده است.
معاون قضایی و نماینده تام الاختیار رئیس کل دادگستری خراسان رضوی لوح تقدیری را به محمدرضا اخوان عبدالهیان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و محمدرضا باغستانی مدیر املاک و حقوقی این اداره کل اهدا کرد که در بخشی از اين تقدیر نامه آمده است: بدینوسیله از زحمات و همکاری های بی شائبه جنابعالی با دادگستری استان به ویژه در جهت بسط و گسترش عدالت در جامعه تقدیر و تشکر به عمل می آید.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در اين جلسه گفت: در این دوره سعی شده با پشتیبانی دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال کارهای متفاوتی نسبت به دوره قبل انجام شود که در همین راستا آسیب شناسی هایي از چگونگی سو استفاده و تصرف اراضی ملی انجام و تصمیم گرفته شد تا کارگروهی باحضور دست اندرکاران مربوطه تشکیل شود.
محمد رضا اخوان عبدالهیان افزود: باتوجه به خلاء های قانونی سعی شد تا هم افزایی بیشتری بین اداره کل راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی، منابع طبیعی و شهرداری مشهد صورت پذیرد که این هم افزایی توسط شورای حفظ حقوق بیت المال و در راس آن رئیس کل دادگستری انجام شد.
وی تصریح کرد: با بررسی و آسیب شناسی که در خصوص اقدامات انجام شده در زمينه حفاظت از اراضی ملي و حقوق بیت المال صورت گرفت، روزنه هاي آسیب سوداگران و متصرفین شناسایی و با تعامل بین دستگاه هاي مذكور از این خلأ جلوگیری شد.
اخوان عبدالهیان در خصوص اقدامات صورت گرفته گفت: برای اولین بار توسط یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی تاسیس شد تا بسیاری از اراضی از تصرف درآمده و اقدامات بسیاری برای پیشگیری از تصرف انجام شده است که این اقدامات کارنامه بسیار موفقی را با کمک و پشتیبانی شورای حفظ حقوق بیت المال نسبت به دوره های قبل رقم زده است.
وی افزود: طی 4 ماهه اول امسال نیز بیش از 100 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش ریالی360 میلیارد و 355 میلیون و 600 هزار ریال رفع تصرف و آزادسازی شده است.
وی یادآور شد: همچنین طی سه سال گذشته، بیش از 356 هکتار به ارزش ریالی 16 هزار و 883 میلیارد و 842 میلیون و 400 هزار ریال رفع تصرف گردیده است.
اخوان عبدالهیان با اشاره به همکاری ها و پشتیبانی دستگاه قضایی گفت: طی سال 93 تعداد 102 حکم رفع تصرف به میزان 970 هزار و چهار متر مربع و طی سال 94 نیز 59 حکم رفع تصرف به میزان یک میلیون و 111 هزار و 223 متر مربع و طی سال 95 نیز 46 حکم رفع تصرف به میزان یک میلیون و 479 هزار و 77 متر مربع و طی سال جاری نیز 12 حکم رفع تصرف به میزان یک میلیون و 2 هزار و 314 متر مربع رفع تصرف شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *