روحانی در چینش کابینه تعصب جنسیتی ندارد

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قطعا نگاه منطقی نسبت به انتصاب زنان در کابینه دولت دوازدهم نیز وجود خواهد داشت، گفت: در شرایط حاضر خانم‌های توانمندی داریم که امکان حضور در رده‌های بالای مدیریتی دارند و اطمینان می‌دهم که نگاه متعادل جنسیتی در شخص رئیس جمهور وجود دارد. یقین دارم آقای روحانی همه تلاش خود را در این کار خواهد کرد چون هیچ تعصبی در مورد جنسیت مدیران ندارد.
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تحقق انتصاب زنان در کابینه دولت دوازدهم، اظهار کرد: تعداد زنانی که قرار است در کابینه دولت دوازدهم به کارگرفته شوند، هنوز مشخص نیست ولی واضح است که در کابینه دولت یازدهم  نسبت به حضور زنان، نگاهی منطقی و مثبت وجود داشته است و این دولت فرصت کم نظیری از این لحاظ برای زنان ایجاد کرده است. آقای روحانی چهار خانم را به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب کرد و مسئولیت‌های جدی مثل محیط زیست، میراث فرهنگی، امور زنان و معاونت حقوقی به زنان سپرد همچنین منصب مهمی مثل مدیریت کتابخانه ملی را در اختیار یک خانم قرار داد.
وی با بیان اینکه بکارگیری چهار زن در سمت معاونت رئیس جمهور یک اقدام معنادار است، گفت: این تصمیم نشانه اعتماد آقای رئیس جمهور به توانایی مدیران خانم است و کابینه دولت یازدهم یک کابینه مهم به لحاظ حضور خانم‌ها محسوب می‌شود و اینطور نیست که چون وزیر زن در کابینه نبوده بگوییم حضور زنان کمرنگ بوده است. باید به این نکته تاکید کنم که اختیارات و مسئولیت معاونان رئیس جمهور کمتر از وزرا نیست و به لحاظ رتبه و تراز تفاوت چندانی بین معاون رئیس جمهور و وزیر وجود ندارد، چه بسا که به لحاظ تشکیلاتی تراز معاون رئیس جمهور بالاتر از وزیر است.
منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *