خروج از برجام برای آمریکا هزینه‎های زیادی دارد

یک عضو فراکسیون امید گفت: قطعا خروج آمریکا از برجام هزینه‌های بسیاری را برای این کشور در پی خواهد داشت.
بهروز بنیادی با بیان اینکه مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا ایران را وادار به نقض برجام کنند، اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران از ابتدای انقلاب بوده و آنها به بهانه‌های مختلف سعی بر این داشتند که ما را تحت‌فشار دهند.
وی با اشاره به اینکه رییس جمهور جدید آمریکا در تلاش است تا نطق‌های انتخاباتی خود را عملیاتی کند، بیان کرد: یکی از حرف‌هایی که ترامپ گفته بود و در تلاش است تا آن را عملیاتی کند خارج شدن آمریکا از برجام است.
وی با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد خودسرانه این کار را انجام دهد به‌عنوان کشوری که از قوانین بین‌المللی تبعیت نمی‌کند شناخته خواهد شد و در سطح بین‌المللی اعتبار و جایگاه خود را از دست خواهد داد، افزود: آمریکا به دنبال این است تا به بهانه‌های واهی ایران را تحت‌فشار قرار دهد و با عصبانی کردن ما بهانه‌های بیشتری به دست آورد.
وی با بیان اینکه کشور ایران همان مسیر عقلانیت و اعتدال را که در پیش گرفته ادامه خواهد داد، اظهار کرد: بدون شک اگر آمریکا بخواهد دست به اقدامات دیگری بزند مجلس شورای اسلامی و حاکمیت مسائلی را در این خصوص در نظر گرفته‌اند که متقابلاً در موعد مقرر خود عکس عمل نشان خواهند داد.
این عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه چند مسیر در بندهای مختلف برجام برای کسانی که نقض کننده برجام بوده و به تعهدات پایبند نباشند مشخص شده که در کمسیون مشترک، شورای امنیت و … پیگیری می‌شود، بیان کرد: در همین خصوص در مجلس شورای اسلامی نیز مسائلی از سوی کمیسیون امنیت ملی در دست است که به زودی وارد صحن می‌شود.
وی با اعلام اینکه افزایش بودجه موشکی و دفاعی ایران در یکی از بندهای برجام دیده شده است، گفت: در موضوع هسته‌ای هیچ‌گاه پیش‌دستی نخواهیم کرد و تا پایان به تعهدات خود پایبند خواهیم بود.
بنیادی با بیان اینکه ایران در موضوع برجام هیچ‌گاه از تعهدات خود خارج نخواهد شد و بهانه به دست آمریکا نمی‌دهد، بیان کرد: بدون شک نقض برجام برای کشور برهم زننده این توافق بین‌المللی تبعات خوبی را در برنخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه قطعا برهم زدن برجام از سوی آمریکا موجب بی‌اعتبار شدن این کشور خواهد شد، افزود: در صورت برهم زدن برجام از سوی آمریکا مشخص می‌شود که به‌راحتی در این کشور امضای مسئولان عالی‌رتبه نقض می‌شود و به هیچ تعهدی پایبند نیستند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *