حل مشکلات داخلی، گسترش روابط خارجی

با روی کار آمدن دولت دوازدهم، موجی از انتظارات و درخواست‌های جدید از رییس جمهور و کابینه‌ای که هنوز اعلام نشده، بیان می‌شود. چالش‌ها و فرصت‌هایی که حجت الاسلام حسن روحانی و تیمش باید با آن‌ها مواجه شوند یا به آن‌ها اهمیت بدهند را از زبان دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بخوانید.

 

ارتقا جایگاه ایران

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: تعامل گسترده با دنیا یکی از ابزارهایی است که می‌تواند موجب تقویت قدرت جمهوری اسلامی در ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگو و دفاع از حقوق بین‌المللی کشور شود.
رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به بیانات رهبری در مراسم تنفیذ رییس‌جمهور دوازدهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نکات اساسی و مطالبات جامعه است که با تعامل گسترده با دنیا بویژه کشورهای دوست و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، نمی‌توان بدون ارتباط با سایر کشورها اقتصاد کشور را رونق بخشید.
نماینده مردم سبزوار در مجلس، خاطرنشان کرد: تعامل گسترده با دنیا برای رفع مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد از اهمیت زیادی برخوردار است. در عین حال با توجه به شرایط حساس منطقه باید گستره تعاملات‌مان با سایر کشورها را افزایش دهیم تا بتوانیم با صلابت و قدرت مضاعف در برابر سلطه‌طلبان بایستیم.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: باید با صلابت، قدرت و قوت در برابر فشارهای خارجی ایستادگی کنیم و یقین بدانیم هزینه کرنش در برابر کشورهای زورگو بیشتر از ایستادگی با صلابت و قدرت در برابر سلطه‌طلبان است.
وی ابراز امیدواری کرد: دولت دوازدهم بتواند بیش از پیش جایگاه و عزت جمهوری اسلامی را در عرصه بین الملل ارتقاء ببخشد.

 

تنش‌زدایی و گسترش رابطه با جهان

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با تاکید بر اینکه جهت‌گیری دولت برای چهار سال آینده هم حل مسائل داخلی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: دولت باید برای گسترش روابط با جهان برنامه مشخص داشته و به دنبال تنش‌زدایی در منطقه و تسهیل روابط باشد.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم افزود: رهبری بر چند مولفه تاکید داشتند؛ نخست اینکه اولویت سیاست دولت در دور آینده مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ایشان بر مساله برنامه محوری دولت و اجرای برنامه ششم،‌ ویژگی اصل پایداری در مقابل سلطه‌گری کشورهای زورگو و گستردگی روابط با تمام جهان در همه ابعاد نیز تاکید کردند.

 

حل مشکلات داخلی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس دهم همچنین بیان کرد: از صحبت‌های آقای روحانی هم مشخص است که جهت گیری دولت در چهار سال آینده مسائل داخلی خواهد بود و موضوعات اقتصادی، اجتماعی و داخلی هم در اولویت قرار دارند. لذا نکته خیلی ارزشمندی که مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور بوده، حل مشکلات داخلی است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گستردگی روابط با تمام جهان گفت: دولت باید از این مساله حداکثر استفاده را برده و برنامه‌های مشخصی داشته باشد؛ ضمن اینکه در منطقه تنش‌زدایی کرده و در جهت بهبود روابط با کشورهای جهان و تسهیل روابط میان ملت‌ها تلاش کند. البته روابط بین ملت‌ها همواره مرسوم است و ما باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببریم.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *