حق اصلاح قراردادها برای شورای پنجم محفوظ است

دبیر منتخبین شورای شهر مشهد با بیان اینکه خواهش من از آقای شهردار و شورای شهر این است که اجازه دهند این پایان کار شورا با خاطره ای خوش همراه باشد، تصریح کرد: شورای چهارم اجازه دهند مصوباتی که شروع آن مربوط به سال 97 است را در حال حاضر متوقف کنند. من از همین جا اعلام می کنم، تمام قراردادهایی که شروع آن در سال97 است، مورد بررسی قرار می دهیم.

حیدری در خصوص یکی از مصوبات تامل برانگیز شورای شهر گفت: مصوبه ای مربوط به باغ موزه دفاع مقدس که البته نگاه اعضای شورای پنجم نگاه حمایتی است ولی شورای چهارم 500 میلیون تومان ظرف چهار سال کمک کرده است اما اخیرا مصوبه پنج میلیاردی تصویب کرده اند که مشخص نیست منابع آن از کجا باید تامین شود.

وی افزود: از سال 96 به بعد سالی 10 میلیارد تومان تصویب کرده اند که این را واقعا تمام ذی نفعان سوال کنند چطور می شود در طول چهار سال 500 میلیارد اختصاص داد و از سال 96 به بعد که خودشان حضور ندارند سالی 10 میلیارد مصوب کنند؟

دبیر منتخبین شورای شهر مشهد در ارتباط با شروع کار شورای شهر، اظهار کرد: ما همچنان منتظر مصوبه مجلس هستیم تا از طریق ریاست مجلس به ریاست جمهور ابلاغ شود و منتظریم که ایشان به وزارت کشور و به دنبال آن استانداران و به همین ترتیب به ما ابلاغ شود.

وی افزود: در این ارتباط شورای چهارم و هم شورای پنجم دچار بلاتکلیفی شده اند و در این خصوص فرایند انتخاب شهردار را متناسب با شرایط جدید تغییر دادیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع روشن شود تا دوستان بتوانند فعالیت خودشان را شروع کنند.

حیدری در خصوص فرآیند انتخاب شهردار گفت: در خصوص سه نفر نهایی براساس زمان بندی که انجام دادیم قرار است این اسامی در روز بیست و دوم مرداد معرفی شوند. با توجه به برنامه ای که پیش بینی کردیم و از روز 18 مرداد برنامه‌ها شروع می شوند.

وی ادامه داد: ما براساس برنامه‌هایی که نامزدهای شهرداری قرار است ارائه دهند، تصمیم خواهیم گرفت و هر گونه گمانه زنی در مورد نام شهردار را رد می کنیم و تمام این ها منوط به بعد از ارائه برنامه هاست.

دبیر منتخبین شورای شهر مشهد گفت: درارتباط با بحث پیمانکارها باید بگویم تصمیم داریم در عقد قراردادها شفاف سازی کنیم که در این صورت تعهدات به پیمانکار به موقع انجام خواهد شد تا آنها نیز دچار چالش نشوند.

حیدری افزود: در ابتدای شروع به کار در خصوص اینکه منابع شهرداری چه میزان است و ما چه منابعی را در اختیار داریم به اینکه شهرداری را چگونه تحویل می گیریم، مربوط می شود و هدف ما این است که حتما در حوزه پیمانکاران شفاف عمل کنیم.

دبیر منتخبین شورای شهر مشهد در رابطه با مصوبه اخیر شورای چهارم که با بدهی 80 میلیاردی، پیمانکار خط دو را بخشیدند، گفت: در این باره باید بگویم این تاخیرات، تاخیرات دوطرفه است، حال اینکه این تاخیرات باهم برابر است نیاز به بررسی کارشناسی دارد که اگر برابر باشد، طبیعی است و باید توافقی صورت گیرد اما اگر نابرابر باشد جای بررسی دارد و ما در آینده ای نزدیک می توانیم راجع به آن صحبت کنیم.

 

ابهام در گزارش اخیر معاونت اقتصادی شهرداری

حاجیان شهری با اشاره به مشکلات میان شهرداری و پیمان کارانش، گفت: شهرداری دو نوع قرارداد دارد: نوع اول شهرداری جمع کسورات قراردادها را کسر می‌کند و سهم پیمانکار را می دهد و نوع دوم همه چیز به خود پیمانکار واگذار می‌شود.

وی افزود: بهترین حالت هم همین است زمانی که شهرداری قرارداد ها را منعقد می کند، جمع کسورات را کم کند تا مشکلات این چنینی به وجود نیاید چون وقتی به پیمانکار واگذار شود پیمانکار قراردادهای سودی و حجمی منعقد می کنند و در این صورت حق و حقوقات کارگر در آن پیمان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

عضو منتخب شورای شهر با بیان اینکه اگر به سمت شفاف سازی قراردادها در آینده در بدنه شهرداری ورود پیدا کنیم خیلی از این مشکلات حل خواهد شد، تصریح کرد: معاون اقتصادی شهرداری مشهد اخیرا در گزارشی که منتشر کرده اند، عنوان کرده است حدود 2000 میلیارد بدهی شورای سوم را تسویه کرده ایم اما این را بیان نمی کنند که 4700 میلیاردبدهی  به جا می گذارند.

دیگر عضو منتخب شورای شهر مشهد در خصوص تسویه حساب های مالی با پیمانکاران شهرداری گفت: در گزارشی که معاونت اقتصادی شهرداری به منتخبین ارائه دادند از این نوع ابهامات زیاد بود.

وی افزود: در شهر یا کشوری که زندگی می‌کنیم که هر تغییری که اتفاقی رخ دهد، مردم آن را لمس می کنند و آن را می بینند و بنظرم بهترین گزاش آن گزاشی است که مردم خود آن را می بینند.

شهناز رمارم اظهار کرد: بخشی از سیاست گذاری های اقتصادی شهرداری موجب تعطیلی پروژه‌ها، تورم و رکود شده و باعث ایجاد بیکاری در جامعه شده است.

 

 

سرویس ویژه اتفاقیه

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *